اپل تعمیر رایانه های مک را توسط اشخاص ثالث ناممکن کرد

    کد خبر :385727

شرکت اپل تا بدان حد نگران دستکاری تولیداتش توسط اشخاص ثالث است که نه تنها نصب نرم افزارهای متفرقه را بر روی آنها دشوار کرده، بلکه تعمیر آنها را نیز توسط دیگران ناممکن کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ورج، این شرکت با افزودن یک نرم افزار جدید به رایانه های مک بوک پرو و آی مک پرو دستکاری سخت افزارهای مختلف را توسط تعمیرکارانی که وابسته به اپل نیستند ناممکن کرده است.

این نرم افزار تنها تعمیر و دستکاری بخش های حساس و کلیدی رایانه های یادشده را ناممکن می کند و در صورت بی توجهی کاربران به این مساله نرم افزار مذکور رایانه های اپل را از کار می اندازد تا آنها مجبور شوند برای تعمیر به نمایندگی های مجاز اپل مراجعه کنند.

از جمله بخش هایی که تعمیر آنها توسط نرم افزار مذکور کنترل می شود می توان به نمایشگر، صفحه کلید و صفحه تراک پد آن، مدارمنطقی یا پردازنده اصلی رایانه و مدار الکتریکی تاچ آی دی اشاره کرد.

نرم افزار یادشده Apple Service Toolkit ۲ نام دارد و تا زمانی که یکی از تعمیرکاران مورد تایید اپل تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال نکند استفاده از رایانه های اپل برای کاربران ممکن نخواهد بود. اپل هدف از این تغییرات را ارتقای امنیت تولیدات خود عنوان کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید