ایجاد مراکز تحقیقاتی تصویربرداری پزشکی و بیماری استخوان در شیراز

    کد خبر :385715

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تصویب موافقت قطعی برای دو مرکز تحقیقات تصویربرداری پزشکی و بیماری های استخوان و مفاصل خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر یونس قاسمی با اعلام این خبر گفت: در پی بازدید تخصصی و کارشناسی داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دو مرکز تحقیقات تصویربرداری پزشکی و بیماری های استخوان و مفاصل، تعداد مراکز تحقیقات دارای موافقت قطعی دردانشگاه به ۳۲ مرکز افزایش یافت.

وی افزود: در این بازدیدهای کارشناسی، مهم ترین شاخص ها نظیر زیرساخت های توسعه پژوهش از جمله ظرفیت های تجهیزاتی آزمایشگاهی، ایجاد بانک های اطلاعات ثبت بیماری، ایجاد بیوبانک تحقیقاتی استاندارد برای توسعه دامنه پژوهش های مرکز، بروندادهای پژوهشی مرکز بر اساس شاخص های بین المللی مانند ارجاع به مقالات، روند رو به رشد ارزشیابی مرکز، برنامه استراتژیک و برنامه ریزی برای ارتقای فعالیت های مشارکتی با سایر مراکز و موسسات هم راستا در سطح ملی و بین المللی مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

قاسمی با اشاره به پایش این شاخص ها در بازدید از دو مرکز تحقیقات تصویربرداری پزشکی و بیماری های استخوان و مفاصل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: مستندات علمی مراکز، پس از بازدید داوران، در کمیته علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تایید و موافقت قطعی مراکز در نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور تصویب شد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد ۲۰ مرکز تحقیقات دیگر دانشگاه که دارای موافقت اصولی هستند، با تکمیل مدارک خود بتوانند موفق به دریافت موافقت قطعی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید