میزان صادرات، ملاک ارزیابی واحدهای تولیدی است

    کد خبر :38545

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین نشست تخصصی برنامه توسعه صادرات غیر نفتی سال 1396 ملاک ارزیابی واحدها را صرفاً صادرات عنوان کرد و بر رفع مشکلات صادراتی در حوزه صنایع معدنی، فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی، لوازم خانگی، ماشین سازی و خودرو و برق و الکترونیک تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه واحدها باید برنامه روشنی برای افزایش صادرات و رسوخ بر بازارهای بین المللی داشته باشند، اظهار داشت: برای دستیابی به بازارهای جدید الزامی است معضلات حوزه صادرات رفع گردد.

وی با تأکید بر استفاده از مدیران موفق در عرصه صادرات اظهار کرد: نفوذ به بازارهای جدید نیازمند افراد متخصص و با تجربه می باشد و افزود: برپایی نمایشگاه در کشورهای کمتر توسعه یافته و ارتباط تنگاتنگ با سازندگانی که در کشورهای مختلف در زمینه صادرات فعالیت می کنند در امر صادرات تاثیرگذار است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن بیان نقطه نظرات تخصصی خود در بخش های مختلف به استماع گزارش مدیران در خصوص برنامه و عملکرد صادرات دفاتر صنایع معدنی، فلزی، شیمیایی، غذایی، نساجی، لوازم خانگی، ماشین سازی و خودرو و برق و الکترونیک در دوماهه اول امسال و مقایسه این ارقام با مدت مشابه سال پیش پرداخت.

براساس گزارش مدیران وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی دو ماهه اول امسال برنامه صادرات در بخش های مختلف به شرح ذیل بوده است.

در بخش لوازم خانگی در دو ماهه اول امسال 197.5 میلیون دلار صادرات انجام شده است که76 درصد برنامه محقق شده چنانکه در دو ماهه اول امسال از لحاظ ارزشی صادرات لوازم خانگی 150.3 میلیون دلار بوده که نسبت به ارزش صادرات مدت مشابه سال گذشته که 141.5 میلیون دلار بوده است با میزان 6 درصد رشد روبرو شده است .

همچنین برنامه صادرات دو ماهه سال 96 صنعت نساجی و پوشاک 233 میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزشی با 3 درصد رشد و از لحاظ وزنی با 2 درصد کاهش روبرو بوده است .

برنامه مجموع معدن و صنایع معدنی طی دو ماهه اول امسال 873میلیون دلار صادرات بوده است که درصد تحقق برنامه 117 درصد بوده است.

در حوزه صنایع غذایی در دوماهه اول امسال ارزش صادرات 400 میلیون دلار بوده که 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و درصد تحقق برنامه صادرات دو ماهه در این حوزه 78 درصد بوده است.

در حوزه صنایع آرایشی و بهداشتی ارزش صادرات دو ماه 32 میلیون دلار بوده که 13 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و 64 درصد برنامه طی دو ماهه محقق شده است.

ارزش صادرات دو ماهه صنایع دارویی 18 میلیون دلار بوده که 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و 48 درصد برنامه تحقق یافته است.

این گزارش حاکیست ، میزان صادرات دو ماهه دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات و پایش 74.9 میلیون دلار بوده که 127.9 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و 74.9 درصد برنامه محقق شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید