امنیت علمی کشور در گرو تولید و توسعه علم و فناوری است

    کد خبر :385364

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: تامین امنیت علمی کشور در گرو تولید و توسعه علوم و فناوری ها به همت جوانان کشور است.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه علوم شناختی، دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان در تهران، دانش آموزان را سربازان میادین علم و فناوری دانست و گفت: همانطور که جوانان رزمنده با تقدیم جان خود علیه دشمنان این مرز و بوم مبارزه می­ کنند تا خدشه ای به امنیت کشور وارد نشود، جوانان ما در مدارس و دانشگاهها نیز باید با فراگیری و توسعه علوم و فناوری های گوناگون، امنیت علمی کشورمان را تامین و تضمین کنند.

خرازی خطاب به دانش آموزان گفت: ما باید علوم و فناوریهای پیشرفته را همچون یک پدافند علمی در کشور توسعه دهیم تا دیگران نتوانند با تسلط خود بر علم و فناوری علیه ما اقدامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز برخی از کشورها از جمله آمریکا در حال سرمایه گذاری های کلان در حوزه علوم شناختی هستند تا با دست یافتن بر اسرار ذهن و مغز سلطه خود را در جهان گسترش دهند، گفت: دنیای کنونی دیگر دوران سخت افزاری نیست و عصر نرم افزاری جایگزین آن شده است.

وی تصریح کرد: دانش علوم اعصاب شناختی تاثیرات بسیار عمیقی را در آینده بشریت رقم خواهد زد و کشوری که به این علم و فناوری تسلط یابد، برتری را از آن خود خواهد ساخت.

خرازی شناسایی استعدادهای درخشان را گامی ارزشمند برای ترویج و ارتقای دانش و فناوری و اعتلای آینده کشور دانست و خاطر نشان کرد: دانش آموزان به عنوان سربازان جامعه علمی وظیفه خطیری برای ساختن آینده کشور بر عهده دارند و برای دستیابی به این هدف مقدس باید با خلوص نیت ، فروتنی و وطن دوستی در مسیر علم و پژوهش گام بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید