مراکش در مذاکرات صحرای غربی شرکت می‌کند

  • سیاسی
  • جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۵۱
    کد خبر :385182

مراکش با درخواست فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی جهت مشارکت در “مذاکرات صحرای غربی” که پنج و ششم دسامبر در شهر ژنو برگزار می‌شود، موافقت کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارش خود درخصوص مسأله “صحرای غربی” اعضای شورای امنیت را از موافقت مراکش با درخواست هرست کوهلر، فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی، مطلع ساخت.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که کوهلر در ۲۸ اوت سال جاری میلادی از مراکش و الجزائر خواست تا در این مذاکرات به خاطر تبادل دیدگاه‌ها درخصوص آخرین تحولات پرونده‌های ملی و روند سیاسی‌ که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت کنند و در جریان آن به بررسی ابعاد منطقه‌ای این درگیری بپردازند.

گوترش تصریح کرد، موافقت مراکش جهت حضور در این مذاکرات بیانگر حمایت بی‌وقفه دبیرکل و فرستاده شخصی سازمان ملل برای از سرگیری روند سیاسی است.

در همین راستا، مصطفی الخلفی، سخنگوی رسمی دولت مراکش در همایشی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: مراکش تصمیم گرفته که با دعوت کوهلر موافقت کند و در مذاکرات صحرای غربی شرکت کند.

فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی و رئیس جمهور پیشین آلمان اخیرا از طرف‌های درگیر در این مناقشه دعوت کردند که مذاکراتی را در پنجم و ششم ماه دسامبر آتی در ژنو برگزار کنند.

نماینده سازمان ملل اعلام کرده که دعوتنامه‌ها برای هر ۴ طرف دخیل در این مذاکرات قبل از ۲۰ اکتبر ارسال شده است.

مراکش و جبهه پولیساریو بر سر کنترل صحرای غربی از سال ۱۹۷۵ تا سال ۱۹۹۱ میلادی درگیر جنگ بودند.

به گزارش ایسنا:تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در سال ۲۰۰۸ میلادی به بن بست رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید