روسیه نرخ بهره بانکی را دوباره کاهش داد

    کد خبر :38473

بانک مرکزی روسیه به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور، نرخ سود بانکی را به ۹ درصد کاهش داد.
به گزارش  بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: نرخ بهره بانکی این کشور را از ۹.۲۵ درصد به ۹ درصد کاهش داده است و این اقدام در جهت تقویت آرام اقتصاد این کشور است.

این در حالی است که کاهش فعلی نرخ بهره بانکی روسیه، نیم واحد در مقایسه با نرخ سود بانکی اعمال شده و در اواخر آوریل سال جاری میلادی، روند نزولی به خود گرفته است.

همچنین بانک مرکزی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نرخ تورم نزدیک به رقم از پیش هدفگذاری شده است؛ ضمن اینکه فعالیت اقتصادی در این کشور در حال رونق گرفتن است و اجرای سیاست پولی برای کنترل تورم، به آرامی تداوم خواهد داشت.

بر همین اساس، نرخ تورم سالانه روسیه در ماه گذشته میلادی یعنی می، ۴.۱ درصد اعلام شد؛ البته هدفگذاری دولت تورم ۴ درصد است که به آن سمت در حال پیش رفتن است.

بر پایه این گزارش، تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۵ دهم درصد افزایش پیدا کرد؛ به نحوی که این کشور در حال خارج شدن از بحران اقتصادی شکل‌گرفته از سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی همزمان با کاهش جهانی قیمت نفت و اعمال تحریم های بین المللی است.

دولت روسیه انتظار دارد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲ درصد افزایش پیدا کند.

البته بانک مرکزی روسیه، پیش بینی خود از قیمت نفت را در سال جاری میلادی ۵۰ دلار در هر بشکه اعلام کرده و بر این باور است که بهای نفت در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ۴۰ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید