آمریکا ۷ تبعه روس را به جاسوسی حملات سایبری در جهان متهم کرد

    کد خبر :384527

وزارت دادگستری آمریکا تنها ساعاتی پس از ادعای مشابه از سوی کانادا، هلند و انگلیس، ۷ تبعه روس را به جاسوسی حملات سایبری در جهان متهم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه ای ۷ عضو سازمان اطلاعات نظامی روسیه را به جاسوسی و مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با حملات سایبری در جهان متهم کرد.

در بیانیه مذکور در این خصوص ادعا شده است: اعلام می کنیم که کیفرخواستی را با عنوان اتهامی برای ۷ افسر نظامی روسیه به اتهام نقض تعدادی از قوانین جنائی آمریکا و فعالیت های سایبری سوء علیه واشنگتن و متحدین این کشور تنظیم کرده ایم.

بر این اساس، افراد مذکور جزء مقامات سازمان اطلاعات نظامی روسیه موسوم به «جی‌آریو» (GRU) بوده و به انجام حمله سایبری علیه یک سازمان مبارزه با دوپینگ و نیز سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیائی (OPCW) متهم شده اند.

وزارت خارجه کانادا نیز امروز با انتشار بیانیه ای ادعا کرده بود: اتاوا با اطمینان زیاد اعلام می کند که نیروهای اطلاعات نظامی روسیه موسوم به GRU، مسئول حملات سایبری هستند.

هلند هم ساعاتی پیش اعلام کرد که این کشور ۴ تبعه روس را به اتهام حمله سایبری به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) اخراج کرده است.

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که این حمله را افسران ارتش روسیه برنامه‌ ریزی کرده و بر این اساس ۴ افسر سازمان اطلاعات ارتش روسیه (جی‌آریو) (GRU) از هلند اخراج شده‌ اند.

متعاقب اعلام این خبر، سفیر روسیه در شهر «آمستردام» به وزارت خارجه هلند احضار شد.

این در حالی است که «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز ساعاتی پیش و در اقدامی هماهنگ، روسیه را به انجام «حملات سایبری بی‌پروا» متهم کرده بود.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت که سازمان اطلاعات ارتش روسیه پویشی آنلاین را با هدف حمله به سازمان‌ های سیاسی، مشاغل، رسانه‌ ها و بخش‌ های ورزشی انگلیس راه‌ اندازی کرده است.

وی ادعا کرد: مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس متوجه عملیاتی شده است که در جریان آن سازمان «جی‌آریو» (GRU) وابسته به ارتش روسیه، پشت حملات سایبری علیه سازمان‌های بلندپایه در انگلیس بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید