یک شهرک صنعتی معطل برق

    کد خبر :38440

یک تولیدکننده با اعلام اینکه با وجود انتقال ماشین آلات کارخانه به شهرک صنعتی مامونیه ساوه هنوز این شهرک برق ندارد، گفت: ۵ماه است برق نداریم و هر روز فقط وعده مسئولین را می‌شنویم.

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه با وجود شرایط تحریم تعاملات مختلفی را با طرف های اروپایی برای همکاری داشتیم، اظهار داشت: در نهایت توانستیم با همکاری هلندی‌ها و آلمانی‌ها یک کارخانه مجهز در تولید لوله و عایق آن را در شهرک صنعتی مامونیه ساوه تأسیس کنیم.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی را با سرمایه خصوصی بیش از 200 میلیارد تومانی و بدون استفاده از وام‌های بانکی تأسیس کرده‌ام، افزود: با تعاملاتی که با استانداری انجام شد، زمینی را در شهرک صنعتی مامونیه ساوه با قیمت 8 میلیارد تومان خریداری کردیم. صاحبان این شهرک صنعتی به ما قول دادند تمام امکانات را برای آغاز فعالیت این واحد تولیدی در اختیار ما قرار دهند اما زمانی که ماشین آلات خود را به شهرک صنعتی آوردیم متوجه شدیم که آنجا هنوز برق نداشته و انتقال گاز هم به صورت کامل انجام شده است.

این تولیدکننده تصریح کرد: مکاتبات بسیاری را با مسئولین انجام دادیم اما از بهمن ماه گذشته تا امروز هر روز می‌گویند هفته آینده به شما برق می دهیم اما هنوز این وعده اجرایی نشده و ما مجبور شده ایم تا بخشی از نیروی انسانی خود را تسویه کرده و یا به مرخصی اجباری بفرستیم.

کریمی با اشاره به اینکه در واحد تولیدی لوله و عایق ما حدود 300 نفر می‌توانند به صورت مستقیم مشغول به کار شوند، تصریح کرد: در پی اعتراضات ما برای نبود برق تازه صاحبان شهرک صنعتی اعلام کرده‌اند فقط می‌توانند 2 مگابایت برق در اختیار ما قرار دهند و مابقی را باید با نرخ آزاد از آنها خریداری کنیم. این در حالی است واحدی تولیدی ما نیازمند 6 مگابایت برق است.

وی با اعلام اینکه مسئولان همچنان امروز و فردا کرده و حتی 2 مگابایت برق هم در اختیار ما قرار نداده‌اند، گفت: مگر با این همه مشکلات می توان در کشور کار تولیدی کرد. زمانی که کارشناسان هلندی و آلمانی برای ارزیابی وضعیت کارخانه آمدند با دیدن این همه مشکل دیگر تعاملی برای گسترش همکاری خود در ایران ندارند. حتی سایر سرمایه گذاران هم با این شرایط حاضر به حضور در بازار ایران نیستند.

این تولیدکننده اضافه کرد: اگر این کارخانه فعالیت خود را آغاز کند ظرفیت 250 تن لوله در هر ساعت را دارد علاوه بر این در بخش عایق هم می توانیم هر ساعت 500 متر مربع لوله را عایق بزنیم اما متأسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده هنوز امکان تولید را پیدا نکرده ایم و روزانه 600 میلیون تومان ضرر می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید