آغاز ثبت منشاء ارز در گمرک

    کد خبر :38429

گمرک ایران اعلام کرد: همه واردکنندگان ملزم هستند در زمان انجام تشریفات کالا، نسبت به اعلام محل ارز تامین شده برای ورود کالا اقدام کنند.
به گزارش اقتصاد آنلاین، ️از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری، ثبت منشأ ارز در سامانه گمرک در حال انجام است و گمرک جمهوری اسلامی ایران با مشارکت با بانک مرکزی نسبت به راه اندازی صفحه منشأ ارز اقدام کرده و لذا کلیه صاحبان کالا ملزم به ثبت اطلاعات منشأ ارز هستند.
ب- بر این اساس کلیه واردکنندگان در هنگام انجام تشریفات کالا، نسبت به اعلام محل ارز تأمین شده برای ورود کالا اقدام می کنند. این امر در راستای ایجاد امکان نظارت بر ورود و خروج ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته که تا قبل از اجرای سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی میسر نبوده است.
گمرک ایران از اظهارکنندگان کالاهای وارداتی درخواست کرده ️برای انجام این فرآیند از طریق قسمت اظهارهای قبلی واردات بر روی اظهارنامه خود کلیک کنند و گزینه “تعیین منشا ارز” را انتخاب نمایند.
ب- بدیهی است طبق توافق صورت گرفته از ۲۴ خرداد ماه این روند به صورت آزمایشی انجام می شود تا اگر صفحه منشا ارز اشکالاتی داشت بر طرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید