استانداردسازی فضای مجازی کودکان/ آمادگی ایران برای همکاری با ایزو

    کد خبر :384122

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ایزو، پیشنهاد استانداردسازی فضای مجازی برای استفاده کودکان را مطرح کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت ارتباطات، دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد(ایزو) به همراه رئیس سازمان ملی استاندارد با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب شعار سال ۲۰۱۸ به نام انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال گفت: پیشنهاد می کنم سازمان ایزو استانداردهای مورد نیاز در حوزه مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی را تهیه کند.

وی افزود: باید استانداردهایی برای حفظ حقوق کاربران و استفاده کودکان از فضای مجازی نیز در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات ایران آماده هرگونه همکاری با سازمان ایزو برای استاندارد سازی در این حوزه ها است.

در ادامه این دیدار، سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان ایزو با استقبال از پیشنهاد وزیر ارتباطات گفت: این پیشنهاد را از طریق عضو ایرانی شورای فنی این سازمان پیگیری کنید تا بتواند مراحل استاندارد سازی را طی کند.

موجیکا افزود: تهیه استاندارد در حوزه فناوری اطلاعات، فضای مجازی، حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی بسیار لازم است.

سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد در سفر سه روزه خود به ایران با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد و در دانشگاه علم و صنعت تهران پاسخگوی سؤالات جمعی از دانشجویان بود.

بر اساس این گزارش، سه سازمان بین الملی کمیسیون بین المللی الکترونیک IEC ))، اتحادیه جهانی مخابرات ITU)) و سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در بیانیه مشترکی شعار سال ۲۰۱۸ را به نام انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال نامگذاری کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید