اورهال 5 پالایشگاه از نیمه فروردین

شرکت پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی به خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد: تعمیر اساسی پالایشگاه‌ها مطابق با برنامه هماهنگ تعمیرات در موعد معین انجام خواهد شد.

روز گذشته خبری با عنوان «تصمیم خطرآفرین زنگنه؛ اورهال امسال پالایشگاه‌ها لغو شد»  منتشر شد.

شرکت پالایش و خش فرآورده‌های نفتی در واکنش به این خبر اعلام کرد: تعمیر اساسی واحدهای پالایشگاهی براساس استاندارد با توجه به نوع فرایند، گزارشات بازرسی فنی، مهندسی، بهره‌برداری و بازدیدهای میدانی هر ساله قبل از شروع سال بعد، برنامه‌ریزی و بعد از تصویب خواهی به اطلاع کلیه شهرکت‌های پالایشی رسانده و مطابق با برنامه در زمان مورد نظر انجام می‌گیرد.

پالایش و پخش اضافه کرد: برنامه هماهنگ تعمیرات اساسی سال 1396 کلیه شرکت‌های پالایشی مشتمل بر واحدهای تقطیر در جو و خلاء واحدهای کاتالیستی بستر ثابت، بستر متحرک اعم از بنزین‌سازی، هیدروکراکر و تولید هیدروژن، کت کراکر، تصفیه میان تقطیرها، تصفیه مواد سنگین، غلظت شکن، آمین و… از ابتدای سال جاری مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده در حال اجرا است به عنوان مثال در حال حاضر علی‌رغم مصرف بالای بنزین در کشور، بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان (CR1)، بنزین‌سازی شماره یک پالایشگاه تهران (CRU1)، تصفیه مواد سنگین پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک (RCD TRAINB) و واحدهای تقطیر شرکت پالایش نفت لاوان از نیمه دوم فروردین ماه به منظور انجام تعمیرات اساسی دوره‌ای از سرویس خارج و براساس برنامه به اتمام خواهد رسید و مجدداً بعد از آماده‌سازی در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

این شرکت نفتی افزود: تعمیر اساسی دیگر واحدهای فرایندی پالایشگاه‌ها نیز مطابق با برنامه هماهنگ تعمیرات در موعد معین انجام خواهد شد، همین روال در سنوات گذشته نیز اجرا شده است.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه روز گذشته  گفته بود: به دستور آقای زنگنه انجام تعمیرات اساسی  واحدهای پالایشگاهی در سال جاری لغو شدند. در حالی که طبق استاندارد تعمیرات اساسی واحدهای کاتالیستی هر سه سال یک بار است که پیشتر به 4 سال افزایش یافته بود اما با این تصمیم وزیر نفت مدت زمان تعمیرات اساسی به جای 4 سال به 5 سال رسید.

به گفته این منبع آگاه با این شرایط باید منتظر حوادث ناگوار در صنعت پالایش و پخش باشیم. در همین رابطه برخی از اعضای هیات مدیره پالایشگاه ها مخصوصا پالایشگاه اراک که مشکلات عدیده ای از عدم اورهال به موقع دارد خواستار بازنگری این تصمیم وزیر نفت شدند و اعلام کردند قطعا این تصمیم وزیر نفت می‌تواند خطر آفرین باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید