شروع ذخیره‌سازی نفت به امید افزایش قیمت

    کد خبر :38383

مدیر عامل یک شرکت نفتکش پیش‌بینی کرد که ذخیره‌سازی نفت در کشتی‌ها افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نفتکش فرانتلاین پیش‌بینی کرد که شمار ‌نفتکش‌های غول‌پیکر مورد استفاده برای ذخیره‌سازی نفت به امید رشد قیمت این کالا، افزایش می‌یابد. اگرچه هیچ‌یک از کشتی‌های شرکت فرانتلاین برای ذخیره‌سازی نفت به‌کار گرفته نشده‌اند، شرکت‌های واسطه‌گر مستقل برآورد می‌کنند که حدود 10 درصد از نفتکش‌های غول‌پیکر جهان به تازگی برای ذخیره‌سازی نفت اجاره شده‌اند.
به گزارش  بازتاب به نقل از شانا، رابرت مکلود، مدیر عامل شرکت فرانتلاین درباره برآورد یاد شده گفت: به نظر درست می‌آید و این رقم در حال افزایش است. وی همچنین پیش‌بینی کرد که هزینه اجاره نفتکش افزایش یابد و گفت: ما انتظار افزایش فصلی را در سه ماه سوم (2017) داریم. این در حالی است پتروچاینا و شرکت بازرگانی مرکوریا در پی تقاضای قوی، نیمی از طلای سیاهی را که در ذخایر شناورشان در سواحل سنگاپور و مالزی داشتند به فروش رساندند.
منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند میزان نفتی که در ذخایر شناور این مناطق نگهداری می‌شود، کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد دو شرکت آنچه در فاصله مارس تا مه خریداری کرده بودند را به فروش رسانده‌اند. ذخیره‌سازی نفت در حال حاضر غیرمعمول نیست، زیرا بازار نفت در مدت سه ماه در وضعیتی قرار داشته که قیمت‌های بازار نقدی بالاتر از قیمت‌های معاملات آتی بوده است.
در چنین شرایطی معامله‌گران ترجیح می‌دهند به سرعت سوخت ذخیره شده را به فروش برسانند. به گفته منابع آگاه، پتروچاینا و مرکوریا مجموعا ۶ میلیون تن نفت سیاه در مدت سه ماه خریداری کرده و آنها را در 8 یا ۹ نفتکش از جمله نفتکش‌های غول پیکری که ظرفیت حمل حداکثر 2میلیون بشکه نفت خام را دارند و کشتی‌های افراماکس که به‌طور متوسط ۷۵۰ هزار بشکه می‌توانند حمل کنند، نگهداری کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید