تأکید سفیر آلمان در تهران بر حمایت کامل از برجام

    کد خبر :383762

سفیر آلمان در تهران، به مناسبت روز اتحاد آلمان حمایت کامل خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرد.

«مایکل کلور برشتولد» سفیر آلمان در ایران با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام، یک بحران بزرگ از لحاظ سیاسی و اقتصادی و یک شکست برای نظم بین المللی است، گفت: ما نباید فراموش کنیم که هنوز یک قطعنامه معتبر از شورای امنیت در مورد پذیرش و تایید برجام وجود دارد.

برشتولد گفت: امروز، بدون شک، بسیاری از مردم مستقیما از تصمیم ایالات متحده برای ترک برجام رنج می برند. در طول روزهای پس از خروج آمریکا، ایران و همچنین اتحادیه اروپا (و سایر امضاکنندگان) تصمیم عاقلانه ای گرفتند؛ آنها تصمیم گرفتند در این توافق باقی بمانند و تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز یک صدا تایید کردند که همه آنها به برجام متعهد خواهند بود.

وی افزود: با رأی همه ۲۸ کشور عضو، اتحادیه اروپا قوانین مسدودساز را تصویب کرد که همچنین یک بیانیه سیاسی قوی است. موضع آلمان بسیار روشن است، آلمان همیشه به طور کامل از برجام حمایت می کند. رهبران اروپایی به خوبی می دانند که حفظ کانال های پرداخت بسیار مهم است. راه حل های آسانی وجود ندارد، اما ما همه تلاش خود را برای پیدا کردن راه های خاص برای ادامه همکاری های اقتصادی با ایران انجام داده ایم.

این دیپلمات آلمانی ادامه داد که همین یک هفته پیش در نشست نیویورک، همه وزرای کشورهای باقی مانده در برجام این تعهد را به وضوح در بیانیه مشترک تایید کردند و در مورد راه های بنیادی این تعهد سیاسی برای تبدیل به واقعیت و عملی شدن بحث کردند. متقابلا، رهبران اروپایی از ایران می خواهند تا به طور کامل به تعهدات خود در خصوص این توافقنامه متعهد باشد.

به گزارش مهر، برشتولد، گفت امروز، ۲۸ سال پس از احیای مجدد آلمان است و به دو سیستم اقتصادی رقیب که در آن زمان وجود داشت، که یکی آلمان شرقی و دیگری در آلمان غربی بود، بازنگری می کند. شواهد آشکاری وجود دارد که اقتصاد بازار اجتماعی، باز بودن و ادغام به اقتصاد جهانی را اعتبار می بخشد. از آن یاد گرفتیم که مردم سود می برند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دراز مدت متقاعد شده ایم که توان بالقوه مردم ایران با مهارت و کار سخت، کاملا بالاتر خواهد رفت. آلمان آماده است تا از این مسیر حمایت کند. ما از ارزش روابط بلندمدت بین دو کشور آگاهی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید