تاخیر در ابلاغ دستورالعمل بهداشتی فروشگاه‌های لبنیات سنتی

    کد خبر :38366

رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: به رغم همت فروشگاه‌های لبنیات سنتی در برطرف کردن موارد بهداشتی، دستورالعمل کاربردی ساماندهی فروشگاه‌های لبنیات سنتی هنوز ابلاغ نشده است.
اقتصاد آنلاین – محمد فیروزی؛ علی رجبی در گفت و گو با  اقتصاد آنلاین در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی فروشگاه های لبنیات سنتی گفت: بیش از یک سال و نیم از تهیه دستورالعمل مشترک اتحادیه فروشندگان لبنیات و مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت می گذرد و مدام ابلاغ آن به تعویق می افتد.
وی افزود: با ابلاغ این دستورالعمل بسیاری از حرف و حدیث های مربوط به محصولات لبنیات سنتی برطرف می شود و نگرانی های ایجاد شده از بین می رود. در حال حاضر آخرین خبرها حاکی از آن است که این دستورالعمل بعد از چند نوبت خلف وعده مسئولان تا آخر خرداد ماه به طور رسمی ابلاغ می شود.
رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات تاکید کرد: بیش از 40 هزار واحد صنفی عرضه لبنیات سنتی در کشور وجود دارد که به دلیل حواشی شکل گرفته پیرامون فعالیت آنها با مشکل مواجه هستند. در حالی که با یک فرهنگ سازی ساده می توان با 20 دقیقه جوشاندن شیر به راحتی باکتری های بیماری‌زای آن را از بین برد واستفاده کرد. با این حال به دلیل اهمیت سلامت مردم تمام واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه آمادگی دارند بر اساس دستورالعمل یاد شده تمام امکانات و لوازم خود را به روز رسانی کنند.
رجبی تاکید کرد: سامانه ارتباطی مشترکی طراحی شده است که بر اساس آن شیر مصرفی در واحدهای صنفی از مبدا تا موقع تخلیه قابل رصد کردن است. این سامانه که قابلیت ردیابی شیر از دامداری عرضه کننده تا واحد صنفی را برقرار می کند. قادر است مسیر مصرف این محصول و تخلف های احتمالی را گزارش کند. و به این صورت سطح اطمینان محصولات را هر چه بیشتر فراهم می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید