مدل جدید آئودی R8 LMS رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۷
    کد خبر :383521

آئودی اسپرت در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ از نسخه تکامل یافته R8 برای مسابقات، با نام آئودی R8 LMS GT3 رونمایی کرد.

پیش از این حدس‌هایی در مورد برنامه‌های آئودی برای نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ زده می‌شد و حالا به نظر می‌رسد که گمانه‌زنی‌های مرتبط با آئودی R8 اسرارآمیز درست بوده است. خودروساز آلمانی نسخه تکامل یافته‌ای از خودروی مسابقه‌ای آئودی R8 LMS معرفی کرد که R8 LMS GT3 نامیده می‌شود و چهارمین خودروی مسابقه‌ای آئودی اسپرت طی چهار سال اخیر خواهد بود.

تا آن‌جا که به فناوری‌ها و هزینه‌های عملیاتی مربوط می‌شود، این نسخه جدید خودروی اسپرت آئودی R8 متناسب با نیازهای مشتری طراحی شده است. مهندسان و طراحان آئودی زمان زیادی در مرحله پیش طراحی صرف بحث با مشتریان در مورد مشخصات و قابلیت‌های آئودی R8 LMS GT3 مدل ۲۰۱۹ کرده‌اند. جالب توجه است که تیم طراحی آئودی علاوه بر صحبت با تیم‌های حرفه‌ای برنده مسابقات، حتی با رانندگان آماتور در کلاس‌های مختلف اتومبیل‌رانی از سراسر جهان نیز ملاقات کرد.

کریس رینکه، رئیس بخش مشتری تیم آئودی اسپرت طی رویداد معرفی این خودرو در پاریس اظهار داشت:در زمان توسعه نسخه تکامل یافته خودروی آئودی R8 LMS GT3، ما تمرکز بیش‌تری روی مشتریان و نیازهای آن‌ها قرار داده‌ایم. مرحله پیش طراحی برای توسعه دومین نسخه تکاملی از نسل فعلی خودروی مسابقه‌ای ما، متمرکز بر بحث‌های فنی بسیار با تیم‌های مختلف بود.

این تیم عمدتا بر جنبه‌های آیرودینامیکی خودروی مسابقه‌ای آئودی R8 LMS GT3 متمرکز شد، که همراه با بهبود سیستم خنک کننده باید منجر به سازگاری بیش‌تر در شرایط رانندگی دشوار (مانند رانندگی سرعت) شود. مهم‌تر از همه، فواصل زمانی انجام سرویس برای کلاچ و جعبه دنده در حال حاضر طولانی‌تر شده است و باید کمک زیادی به تیم‌های حرفه‌ای و آماتور کند. آئودی همچنین ادعا می‌کند که تغییرات جزئی نسبت به مفهوم کلی خودروی مسابقه‌ای صورت گرفته است، اما این تغییرات از نمای بیرونی قابل مشاهده نیستند. آئودی R8 LMS، همچنان از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵۸۵ اسب بخار استفاده می‌کند.

آئودی اسپرت می‌گوید که خودروهای اولین مشتریان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به قیمت تقریبی ۴۵۸،۰۰۰ دلار در نرخ ارز فعلی، اواسط آبان ماه سال جاری تحویل خواهند شد. مشتریان همچنین می‌توانند مدل جدید آئودی R8 LMS را سفارش داده یا خودروی نسخه اولیه خود را به همراه کیت تکاملی با قیمت ۳۲،۲۵۰ دلار ارتقا دهند. مدل‌های جدید مطابق با قوانین مسابقات اتومبیل‌رانی FIA هستند که از ابتدای سال آینده میلادی اجرایی خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید