آمادگی ایران برای انتقال تجربیات فناورانه به آفریقا

    کد خبر :383464

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:آمادگی داریم که تجربیات فناورانه ایران را در حوزه های مختلف فناوری به شرکت های اوگاندایی منتقل کنیم.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری که در راس هیاتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و همچنین روسای ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر کرده است با یووری موسونی، رئیس جمهور کشور اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد.

ستاری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور ایران به یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا، گفت: توسعه همکاری های دو کشور در زمینه علمی و فناوری بسیار ضروری و مهم است.

وی در ادامه با اشاره به توانایی شرکت های دانش بنیان در ایران، بیان کرد: در دنیا ایران را به خاطر منابع نفت و گاز می شناسند؛ اما باید بدانید که در ایران نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف علمی وجود دارد که می تواند زمینه رشد و توسعه علمی کشورمان را فراهم کنند.

معاون علمی و فناوری ادامه داد: ایران در دنیا به عنوان چهارمین کشور مهندس پرور شناخته شده است که تلاش می کنیم از توان این نیروی عظیم و ارزشمند ایرانی برای توسعه علمی و فناوری کشورمان استفاده کنیم.

ستاری افزود: در این سفر، ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال ایرانی همراه ما هستند که امیدواریم این دیدارها و مذاکرات فصل مشترکی از همکاری های علمی و فناورانه بین دو کشور را کلید بزند.

وی با اشاره به تنوع اقتصاد ایران در خاورمیانه، گفت: ایران شرکت های بزرگ و مطرحی در زمینه های مختلف علمی مانند بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره دارد و در این زمینه محصولات فناورانه زیادی تولید کرده ایم.

معاون علمی و فناوری در ادامه تاکید کرد: آمادگی داریم که تجربیات خود را در حوزه مختلف فناوری به شرکت های اوگاندایی منتقل کنیم.

در این دیدار، یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا نیز ضمن استقبال از مباحث مطرح شده و توسعه همکاری های مشترک بین دو کشور، گفت: ایران کشوری تاثیر گذار در منطقه است و در شرایط تحریم هم به فعالیت های تاثیر گذار خود ادامه می دهد.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه این سفر در گفتگو با الیودا توموسیجه وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا با اشاره به دستاوردهای مختلف متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف، گفت: برای رسیدن به اقتصادی پایدار باید اکوسیستم فناوری در کشور ها به وجود آید.

ستاری افزود: ما در ایران تلاش می کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم و در سال های گذشته با تلاش و توان متخصصان ایرانی به نتیجه مطلوب نزدیک شده ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید