رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

فعلا برنامه‌ای برای جذب آموزشیاران نهضت نداریم

    کد خبر :383136

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص تجمع گروهی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مقابل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: این افراد آموزش دهنده‌ها هستند که در حال حاضر برای جذب آنان در آموزش و پرورش برنامه‌ای وجود ندارد اما مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرده که هنوز به آموزش وپرورش ابلاغ نشده است بعد از ابلاغ این طرح به دنبال جذب این گروه‌ها نیز خواهیم بود.

علی باقرزاده در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با طرح مذکور توضیح داد: موضوع طرح این است که حق التدریسی‌ها و نیروهای شرکتی‌ها که فهرست اسمی آنها در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است باید دوره یک ساله‌ای را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و بعد استخدام آموزش وپرورش شوند.

به گفته وی، طبق این قانون آموزش دهندگان باید آزمونی بدهند و اگر حدنصاب علمی را بدست آوردند یک سال در دانشگاه فرهنگیان مهارت لازم را کسب کنند و بعد از آن استخدام آموزش وپرورش شوند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه با بیان اینکه اتباع خارجی نرخ باسوادی کشور را کاهش می دهند، افزود: بیشترین اتباع خارجی کشور ما مردم افغانستان هستند که نرخ باسوادی در این کشور ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: در کشور ما بیش از سه میلیون افغانی مهاجر وجود دارد که اگر با این توضیحات محاسبه کنیم یک و نیم میلیون بی سواد را در کشور ما تشکیل می‌دهند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ با سوادی در کشور در سن ۱۰تا ۴۹ سال بالای ۹۶ درصد است.

وی در ادامه افزود: استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کردستان به دلیل تنوع قومی و همچنین وسعت و پراکندگی زیاد رشد نرخ با سوادی مطلوبی ندارند.

وی تصریح کرد: ۱۷۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در کشور خود را بی سواد معرفی کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: کمک نهادهای بین المللی را در زمینه فعالیت سواد آموزی جذب کرده ایم که هرچند زیاد نیست اما به دلیل اعلام کردن خدمات جمهوری اسلامی ایران به دنیا مورد قبول است، چنان که سال گذشته ۳۰میلیارد ریال کمکهای نقدی از نهادهای بین‌المللی جذب شده است.

وی در رابطه با جوایز بین‌المللی سازمان نهضت سواد آموزی اظهار کرد: اولین جایزه توسط یونسکو جهت بهترین طرح ارائه شده اهداء شده و جایزه دوم بهترین بهترین‌ها است که توسط کشور چین اهداء شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید