جدیدترین اخبار
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲ اقتصادی کد خبر :38313

گسترش بازارهای صادراتی به کاهش قیمت خودرو کمک می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش قیمت خودرو را به شرطی امکان‌پذیر دانست که تیراژ تولید افزایش و بازار فروش توسعه یابد، صادرات رونق گرفته و روابط بین‌المللی دو و چند جانبه ایران با سایر کشورهای جهان گسترش یابد.
محمدرضا نجفی گفت: تولید خودروی باکیفیت با قیمت مناسبی که به‌هنگام به بازار عرضه شود باید مورد توجه مسئولان و متولیان صنعت خودروی کشور قرار بگیرد.به گزارش  بازتاب به نقل از ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: گام بلند و اساسی کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینه‌های سرباری و غیرعملیاتی بار شده بر تولید است که باعث می‌شود سهم بیشتری از هزینه‌ها بر هر واحد تولید افزوده شود و موجب گران‌تر شدن تولید شود.
وی با بیان اینکه اولین کاری که برای کاهش هزینه تمام شده خودروی تولیدی که آثار و وزن بیشتری نسبت به سایر فاکتورها دارد، افزایش تیراژ تولید است، گفت: برای کاهش قیمت خودرو باید مقیاس اقتصادی تولید یا افزایش تیراژ تولید اتفاق بیفتد. هر قدر تعداد بیشتری خودرو تولید شود، هزینه‌های سرباری بر تعداد محصول بیشتری سرشکن می‌شود در نتیجه قیمت تمام شده هر دستگاه خودرو کاهش می‌یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته برای دستیابی به تیراژ بالاتر تولید باید بازار فروش خودرو توسعه یابد. توسعه بازار به این معناست که باید صادرات داشته باشیم و برای صادر کردن حتما باید روابط بین‌الملل و رابطه با سایر کشورهای منطقه بهبود یابد و توافقات دو و چندجانبه امضاء شود تا موانعی از تحریم‌ها که پیش پای تولید داخلی گذاشته شده است به مرور کم رنگ شود.
نجفی تاکید کرد: با افزایش راندمان و بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌های جذب نشده راه برای کاهش قیمت خودرو باز می‌شود.
نایب رییس مجمع نمایندگان تهران در ادامه با تشریح دومین پیشنهادش برای کاهش قیمت خودرو داخلی، گفت: دومین اقدام افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، منابع داخلی و خطوط تولید شرکت‌های خودروساز و کاهش تلفات مواد اولیه تولید است. برای رسیدن به این اهداف باید فناوری‌های جدید و مدرن در صنعت خودروسازی کشور به کار گرفته شود. در این صورت در زمان و هزینه کمتر با ریزش مواد اولیه و هزینه‌ای کمتری، خودرو تولید خواهیم کرد. برای رسیدن به این هدف هزینه‌های مالی شرکت‌های خودروساز باید کنترل و مدیریت و شیوه‌های تامین نقدینگی، اصلاح شود. هزینه‌های مالی سنگین تحمیل شده به تولید مسئله‌ای نیست که تولید بتواند از پس آن بر بیاید. در این صورت می‌توان به تولید اقتصادی‌تر و رقابتی‌تر امیدوار داشت.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار و بلندمدت بخش تحقیق و توسعه در روند تحول‌گرایانه شرکت‌های خودروساز، گفت: بخش مهمی در شرکت‌های خودروساز وجود دارد که می‌تواند و باید متناسب با نیازهای آینده مشتریان، پارادایم‌های جدید خلق و خودروهایی تولید کند که نیازها، خواسته‌ها و سلایق مشتریان را در کلاس‌های مختلف خودرویی تامین کند حتی بستر و زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی را به گونه‌ای مدیریت و ایجاد کند که راندمان، کیفیت، قیمت و سرویس‌دهی قابل قبول را در زمان مناسب به بازار مصرف عرضه کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرارداد پنج شرکت ایرانی با پنج شرکت خارجی که اخیرا در زمینه طراحی و تولید پلت فرم در صنعت خودروسازی کشور منعقد شد، اگر به سرانجام برسد شاهد تحول خوبی خواهیم بود.
نجفی ادامه داد: باید برای این کار برنامه‌ریزی عملیاتی شود؛ به گونه‌ای که اهداف و نتایج آن در مقاطع مشخص قابل اندازه‌گیری باشد در این صورت در بلند مدت شاهد تحولات چشمگیری در صنعت خودروسازی کشور خواهیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: در بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های خودروساز ظرفیت‌های خالی زیادی وجود دارد. این ظرفیت‌ها لاجرم با یک نظام تحقیق و توسعه کارآمد باید به سمتی هدایت شود که لوازم و تجهیزات تولیدی به شکلی بهینه شود که متناسب با نیازهای واقعی مشتری، اِلِمان‌های جدید و بهتری طراحی و روی خودروهای داخلی نصب شود. در این صورت هم منابع جذب نشده، جذب خودروسازان می‌شود و عملکرد اقتصادی کارآمدی پیدا می‌کند، هم در مشتری رضایت‌مندی بیشتری ایجاد می‌کند به نحوی که حتی ممکن است مشتری بابت این رضایمندی بهای بیشتری پرداخت کند و هم به نظام اقتصادی صنعت خودروسازی کشور و مطلوبیت عملکرد نیروی کار در شرکت‌های خودروساز منجر می‌شود.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • اینجا کرمانشاه نیست؟!
  • بیمه رایگان گروه‌های پردرآمد، حذف می‌شود؟
  • ششم آذر ماه تعطیل است، البته فقط امسال!
  • حساب‌های شهرداری تهران مسدود شد
  • تولید دست رباتیک انسان‌ها را قدرتمندتر می‌کند
  • افشاگری تجاوز جنسی به نوبل هم رسید
  • هشدار درباره عوارض مخدر جدیدی به نام « دستمال »
  • نماینده تهران: شهرداری و شورای‌شهر قدم اولیه را برای ساماندهی بافت‌های فرسوده بردارند
  • با اپلیکیشن PinDrive به صورت واقعیت افزوده جای پارک اتومبیلتان را پیدا کنید
  • ببر فراری از سیرکی در پاریس به ضرب گلوله کشته شد
  • پیامد مثبت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از زبان جهانگیری
  • ایران آماده انتقال تجربیات نفتی و گازی خود به گینه استوایی است
  • تهرانِ خفته بر روی زلزله
  • خبر خوش ستادکل درباره “کسر خدمت سربازی”
  • لزوم ترویج فرهنگ تغذیه سالم بین بازنشستگان
  • ۷۸ حادثه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۹ مصدوم بر جای گذاشت
  • ورود تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار
  • برخورد خودرو یدک‌ کش با هواپیمای مسافربری در گلاسگو
  • استفاده از نرم افزارهای قدیمی تا سال ۲۰۲۰ ناممکن می شود
  • نامه سردار سلیمانی به صاحب خانه‌ای در بوکمال که مقر عملیات بود
  • اعزام ۳۰ کانکس آموزشی از تهران به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
  • اتوبوس های خودران سه شهر سنگاپور را تسخیر می کنند
  • قابلیت جدید سامانه مشاهده سوابق بیمه‌شدگان / نمایش سوابق به تفکیک سال، ماه و روز
  • توییتر از ویژگی جدید برای ذخیره پیام ها رونمایی کرد
  • تایم ادعای ترامپ را رد کرد: «چهره سال» تا ششم دسامبر اعلام نمی‌شود
  • تولید آسفالت مقاوم با عمر دوبرابر با استفاده از گرافن
  • نصر الحریری رئیس هیئت مخالفان سوریه در ژنو شد
  • تبعات انتشار اطلاعات غلط پزشکی در فضای مجازی
  • آمریکا کوتاه آمد؛ دفتر ساف در واشنگتن باز می‌ماند
  • علائم ریفلاکس معده را جدی بگیرید/سه علامت خطرناک