حضور چهره‌های آشنا در صف خرید ریال ایرانی!

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۸:۳۵
    کد خبر :382977

دلار روی تابلوی صرافی‌ها در رفت و آمد است اما کسی توجهی به آن قیمت ندارد چون فقط یک عدد بوده و در کف بازار اتفاقات دیگری در حال افتادن است و اکنون صف هایی از سوی چهره هایی آشنا برای خرید ریال تشکیل شده است.

به گزارش برنا، طی ماه های گذشته میدان فردوسی تا چهارراه استانبول شاهد اتفاقات و تجمع های عجیبی بوده است.

طی دو روز گذشته چهره‌های آشنایی در پیاده‌روهای فردوسی و منوچهری دیده می‌شدند، همان‌هایی که طی هفته‌های گذشته صف ایستاده بودند تا دلار بخرند، دیروز صف ایستاده بودند تا دلار بفروشند. با این تفاوت که در آن ایام با ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالاتر موفق به خرید می‌شدند اما طی این دو روز با سه تا چهار هزار تومان پایین‌تر موفق به فروش نشدند.

تابلوی صرافی روی ۱۳هزار روشن است اما کسی نمی‌خرد، همه فروشنده‌اند. همین باعث ایجاد بازار غیر رسمی آن هم با اختلافی زیاد با بازار رسمی شده است. کسی نمی‌خرد اگر هم بخرد تعداد کم آن هم به قیمتی بین هشت تا ۱۰ هزار تومان. اما دلالان که در این مدت سودهای کلانی به جیب زده‌اند در میان مردم حضور دارند و برای اینکه مانع سقوط دلار بیش از این شوند، از آنها می‌خواهند دلارهای‌شان را نگه‌دارند و نفروشند. آنها حتی در فضای مجازی هم فعال شده‌اند و از مردم می‌خواهند دلار نفروشند. اما با سیاست‌های جدید ارزی دولت پیش‌بینی می‌شود دلار همچنان به سقوط خود ادامه دهد.

اما نکته عجیب تشکیل این صف های طولانی در این منطقه است. این مردم طی هفته ها و ماه های گذشته با شنیدن خبر افزایش قیمت دلار خود را به این منطقه رساندند و با تشکیل صف های طولانی شروع به خرید دلار با قیمت هایی بالاتر شدند و همین مردم طی این دو روز با شنیدن سقوط دلار باز هم صف های طولانی تشکیل دادند تا با دلارهایی که در دست داشتند ریال ایرانی بخرند.

این هیجانات مردم مخصوصا هنگام شایعه گرانی هر کالایی از جمله دلار باعث ایجاد التهاب در بازار و گران شدن بیش از حد کالاها می شود که در نهایت هزینه این گرانی و التهاب روی شانه های همین مردم است. ایکاش تمرین کنیم تا کمتر با هیجان کاذب بازیچه دست دلالان داخلی و دشمنان خارجی شویم و با هر اشاره آنها بازار را ملتهب و در نهایت باعث بی ثباتی بازار کشور شویم.

با اعلام کارشناسان قیمت اصلی دلار طی این چند ماه بین هفت تا هشت هزار تومان بوده است اما با همین صف های طولانی دلار را تا ۱۹هزار تومان بردیم. با همین صف ها نه فقط دلار بلکه سکه، روغن، رب و دیگر کالاها را نیز با بحران مواجه کردیم، بحرانی که در نهایت فشارش گردن تک تک مردم است.

اکنون هم دلالان دست به کار شده اند تا مردم را متقاعد کنند که ریال نخرند و دوباره صف ها برای خرید دلار تشکیل شود، کارشناس نماهای شبکه های انگلیسی هم برای اینکه اقتصاد کشور را از بین ببرند و مردم را با مشکل مواجه کنند در حال تحریک مردم برای خرید بیش از حد مایحتاج هستند، این بازی تا زمانی که با اشاره این دلال ها و کارشناس نماها تشکیل صف می دهیم ادامه دارد و مشکلات مان پایانی ندارد.

از ماست که بر ماست

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید