صادرات دارو از ایران به عمان کلید خورد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از توافق ایران و عمان برای صادرات دارو به عمان خبر داد.

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیئت ایرانی به کشور عمان، اظهار داشت: این سفر 30 فروردین انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر هیئت ایرانی به عمان  براساس مراودات و برنامه‌ریزی‌های وزرای بهداشت  دو کشور انجام شد،  گفت: در این سفر هیئت ایرانی از بیمارستان سلطنتی عمان و  مرکز ملی دیابت و غدد کشور عمان بازدیدی  انجام دادند که در این بازدیدها میزان رشد و وضعیت بهداشت و درمان این کشور بررسی شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ملاقات‌های اعضای هیئت ایرانی با مسئولان عمانی، خاطرنشان کرد: در این سفر اعضای هیئت ایرانی ملاقاتی با معاون نخست‌وزیر و همچنین وزیر بهداشت و معاونانش انجام دادند که در این ملاقات‌ها موضوع دوستی و همکاری بین دو کشور به ویژه تقویت همکاری در بحث بهداشت و درمان مورد تاکید دو طرف بود.

وی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در این ملاقات‌ها، تصریح کرد: در جلسات برگزار شده، مقرر شد در زمینه پزشک متخصص و فوق تخصص و همچنین مبادله دانشجو کشور ایران با کشور عمان همکاری‌‌هایی داشته باشد.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه کشور عمان داروهای مورد نیاز کشورش را عمدتا از سایر کشورها وارد می‌کند، گفت: در این سفر توافق‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌هایی بین دو کشور منعقد شد تا دو کشور بتوانند مبادلات دارویی داشته باشند و تا شرکت‌های دارویی ایران بتوانند صادرات دارو به این کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تدوین گزارشی از سفر هیئت اعزامی به عمان خبر داد و گفت: این گزارش در جلسات آتی کمیسیون قرائت می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید