دوچرخه‌سواری در تمام بخشها افت کرده/ مجانی کار نمی کنم!

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
    کد خبر :382451

گزینه مربیگری تیم دوچرخه سواری پیست ایران با امیدواری از اینکه بتواند کمکی به این فدراسیون کند، گفت: بین دوچرخه سواری ایران با آسیای شرقی فاصله افتاده و افت کرده ایم.

محمود پراش به عنوان گزینه مطرح شده از سوی فدراسیون برای مربیگری تیم پیست و سرعت کشورمان در گفتگو با مهر، گفت: باید دید در این وضعیت کنونی می توانم خدمتی کنم تا دوچرخه سواری از این شرایط خارج شده و شرایط بهتری پیش بیاید و بتوانیم در آینده نتایج بهتری در مسابقات بگیریم یا خیر. برنامه ای دارم که در حال نوشتم آن هستم. ان‌شالله بتوانم کمکی کنم و مثمر ثمر باشم و با سربلندی از این امتحان عبور کنم.

وی در پاسخ به این سوال که « آیا تجربه ای در مربیگری تیم ملی داشته است یا خیر»، خاطرنشان کرد: من قبل از بازیهای آسیایی جاکارتا به عنوان مربی کمکی چند هفته ای کنار رکابزنان نیمه استقامتی بودم.

رکابزن اسبق تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان افزود: بین بچه های ما با بچه های شرق آسیا فاصله افتاده است. همه کشورها این روزها خوب کار کرده و هزینه می کنند. کشورهای قزاقستان و حتی امارات و هندوستان پیست سرپوشیده خوب دارند و خوب سرمایه گذاری می کنند. ما یک مقدار در بخش زیرساخت پیست مشکل داریم و همین مسئله باعث ایجاد این فاصله شده است.

وی تصریح کرد: ما در یک برهه زمانی در بخش نیمه استقامت و استقامت خوب بودیم و در زمان دیگری در بخش سرعت هم خوب شدیم اما الان کلا در همه بخش ها افت کرده و ضعیف ترشده ایم. به نظرم جا دارد بیشتر از این کار کنیم. هدف ما هم کارکردن و خدمت کردن به این رشته هست تا باعث پیشرفت شود.

گزینه مربیگری تیم ملی دوچرخه سواری ایران در پاسخ به این سوال که «مطمئنا این روزها شرایط ارز و دلار و گرانی و نبود تجهیزات این رشته را می دانید با این معضل چه خواهید کرد؟» ، گفت: تا جایی که بتوانیم باید کار کنیم و مشکلات و نقصان ها را برطرف کنیم. می توانیم با حداقل ها هم بهترین نتیجه را بگیریم. هدفم این است که عملکرد تیمی دوچرخه سواری را به مانند سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ احیا کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانم کاری انجام دهم تا رکابزنان سرعتی در بخش پیست به روزهای خوب خودشان برگردند. ما ظرفیت خوبی داریم و بالاخره در هر رشته و کاری یک روز خوب و بد وجود دارد. ما نقاط ضعف هم داریم اما نقاط قوت خوبی هم داریم که باید روی نقاط ضعف کار کرده و آنها را کاهش دهیم.

پراش در مورد استفاده از رکابزنان قدیمی یا جوان در ترکیب تیم نیز بیان کرد: باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. چه رکابزنان و نفرات سالیان قبل که همگی عناوین زیادی داشته و تجربه حضور در بازیهای مختلف را کسب کرده اند و چه جوانان امروز. مطمئنا در سالهای آینده نفرات قدیمی تر نخواهند بود اما نباید این را اولویت دهیم که آنها را الان کنار بزنیم به صرف جوانگرایی. چرا که آن وقت در تیم نفر نداشته باشیم و نتیجه نگیریم؛ آن وقت تمام تقصیر ها را بیاندازیم گردن جوانگرایی که مسلمان این برنامه ریزی اصلا خوب نخواهد بود.اما به طور قطع در ترکیب تیم از جوان تر ها هم استفاده می کنم چرا که به هر حال آنها هم حق دارند پا به میدان بگذارند.

وی در خصوص مشکلات نبود پیست خوب در ایران هم گفت: ما در گذشته هم سختی هایی در این مورد داشته ایم. مهم انگیزه است که باید ایجاد شود. همه این کاستی ها همیشه بوده اما الان بیشتر از قبل به چشم می آید. باید بعد از ارائه برنامه ها با فدراسیون صحبت شده و تعامل کنیم تا راه را درست برویم. می توان با ایجاد تعامل با همین حداقل ها هم جلو رفت. خود ورزشکاران و فدراسیون پشتوانه خوبی برای مربیانی هستند که می خواهند کار کنند و از آن طرف داشتن انگیزه و خود باوری بر اینکه می توانیم دوباره به روزهای خوبمان در آسیا برسیم.

ملی پوش اسبق دوچرخه سواری کشورمان در پاسخ به این سوال که «برنامه شما در این شرایط بحرانی ارز و لغو اعزام های برون مرزی چیست؟» ، گفت: باید روی جوانان کار کرده و از ظرفیت بالقوه آنها استفاده کنیم. در شرایط حال حاضر که نمی توانیم به مسابقات برون مرزی برویم با افزایش تعداد برگزاری مسابقات داخلی می توانیم کاستی های خود را جبران کنیم.

پراش در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه «پیشنهاد دستمزد شما چقدر است»، گفت: مطمئنا مجانی کار نمی کنیم. شما نفر اولی نیستید که این را می پرسید. می گویند برخی مربیان دستمزد بالا خواسته اند و حتما شما دستمزد تان پایین است یا مجانی کار می کنید؟ اصلا این طور نیست هیچ کسی مجانی کار نمی کند. در این شراط سخت اگر کسی بتواند خوب کار انجام دهد مهم است؛ من نمی گویم که در این مدت کوتاه می توانم کارهای زیاد و بزرگی انجام دهم و نمی گویم که چشم ام به دستمزد فدراسیون نیست اما معقول هم نیست که بخواهم بدون آن کار کنم و مطمئنا فدراسیون دستمزد و خواسته های ما را تامین خواهد کرد.

وی در پایان گفت: مطمئنا روال بر این هست که آنها بهانه ای نباید برای من بگذارند و من هم بدون دستمزد کار نمی کنم چرا که برای تیم وقت می گذارم. سالهای سال در تیم ملی تجربه کسب کرده ام. قطعا برای هدایت تیم ملی از دوستان و اطرفیان هم استفاده خواهم کرد. از همه ظرفیت های دوچرخه سواری بهره خواهم برد تا حرکت رو به جلویمان حفظ شود. در برنامه ریزی ام هم برنامه کوتاه مدت و هم بلند مدت خواسته اند و در حال حاضر در تلاشم تا خواسته های فدراسیون و چشم انداز خودم را بر روی کاغذ بیاورم و در نهایت با اهداف فدراسیون هماهنگ شوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید