سیاست گزینشی ترامپ درباره حقوق‌بشر

    کد خبر :38241

سی‌ان‌ان نوشت سیاست ترامپ درخصوص نادیده گرفتن نقض حقوق‌بشر از سوی دیکتاتورها و حکمرانان مستبد شامل حال کوبا نمی‌شود.

به گزارش بازتاب شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، درخصوص حقوق بشر یک سیاست کاملا گزینشی را اتخاذ کرده است. ترامپ ماه گذشته در سفر به عربستان با «ملک سلمان»، پادشاه این کشور، رقص شمشیر انجام داد و با وی قهوه خورد؛ اما به خفقان موجود و گردن‌زنی‌های (رژیم سعودی) که در این کشور، جریانی عادی محسوب می‌شود، هیچ اشاره‌ای نکرد.

در ادامه گزارش آمده است: ترامپ در همنشینی با «عبدالفتاح السیسی» در دفتر بیضی کاخ سفید در اوایل سال جاری میلادی، در مخالفت با سرکوب و بازداشت‌های گسترده مخالفان و خبرنگاران به ایراد خطابه و موعظه نپرداخت. وی همچنین آوریل گذشته و به هنگام میزبانی از «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، در عمارت اعیانی «مارالاگو»، درخصوص اقدامات پکن در سرکوب مخالفان سکوت اختیار کرد.

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: پس از این دیدارها بود که مقامات کاخ سفید اظهار داشتند ترامپ اجازه نخواهد داد «تفاوت دیدگاه‌ها !!! درخصوص حقوق بشر» مانعی بر سر تلاش‌های وی برای امضای قراردادهای (سودآور) با دیکتاتورها و حاکمان مستبد ایجاد کند. به نظر نمی‌رسد این قانون شامل حال کوبا شود. ترامپ روز گذشته، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که توافق دولت سابق این کشور با کوبا را لغو می‌کند. وی گفت: «من فوراً توافق کاملاً یکجانبه دولت قبلی با کوبا لغو را لغو می کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت امروز در حال اعلام سیاست‌های جدید این کشور علیه کوبا، مطابق وعده‌هایش در دوران انتخاب ریاست‌جمهوری است. ترامپ افزود تحریم‌ها علیه کوبا را تا زمان آزادی زندانیان سیاسی لغو نمی‌کند و همچنین اجرای تحریم‌ها را علیه این کشور ادامه می‌دهد.

مشاوران ترامپ مدعی هستند وی در روابط خود با سران کشورهای دیگر مسئله حقوق بشر را در نظر می‌گیرد. با این وجود، این مشاوران رئیس جمهور آمریکا اذعان دارند که موضع رئیس جمهور آمریکا در این خصوص در مورد همه کشورها یکسان نیست و ترامپ در برخورد با مسئله حقوق بشر برخورد دوگانه‌ای دارد.

در ادامه گزارش به سکوت ترامپ درخصوص اقدامات سرکوبگرانه عربستان در برخورد با مخالفان و نقض حقوق زنان در این کشور اشاره شده است و نگارنده دلیل این سکوت را منافع اقتصادی آمریکا از جمله قراردادهای تسلیحاتی چند صد میلیارد دلاری با عربستان عنوان می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید