نظری: از حالا به فکر سالمندی “دهه شصتی‌ها” باشیم

    کد خبر :382338

عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مسئولان خواست که از حالا به فکر سالمندی دهه شصتی‌ها باشند.

حجت نظری صبح امروز (سه‌شنبه) در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی “سالمند” “آینده‌ای بهتر با مشارکت سالمندان ” است، گفت: متاسفانه علی‌رغم این که بارها در مورد حق گروه‌های مختلف از فضاهای شهری صحبت کردیم، اما شاهد آن هستیم که کودکان ، سالمندان و … سهم زیادی از امکانات شهری ندارند و شهر برایشان مناسب‌سازی نشده است.

وی با بیان این که از دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگساز در شهر می پرسم که در دهه‌های گذشته چه تصویری از سالمندان را به مخاطبان ارائه کرده‌اند ؟ خاطر نشان کرد: چرا سالمندان در اکثر تولیدات فرهنگی و بیلبوردها افراد غمگین هستند که اعصایی زیر چانه شان دارند و با حسرت به گذشته نگاه می‌کنند. به همین دلیل از سازمان فرهنگی ــ‌ هنری و سازمان زیبا سازی و … می‌خواهم که برای تصویر کشیدن سالمندان دقت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مساله دیگر، دهه شصتی‌ها هستند که زندگی‌شان با رشد جمعیت همراه شد و هر جا که پا گذاشتند مشکل ایجاد کردند، بیان‌ کرد: خاطرتان هست که بسیاری از هم نسل ما با بحران اوقات فراغت و مدارس دو شیفته و … روبرو بودند و حالا هم مشکلاتی همچون بیکاری، ازدواج، مسکن و … برایشان به وجود آمده است و من از مسئولان به ویژه‌ شهرداری این را می‌خواهم که حداقل از حالا فکری به سالمندی و میان سالی دهه شصتی‌ها کنند.

نظری با اشاره به این که تا حدود30 سال دیگر یک سوم جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از همین حالا باید به فکر مناسب سازی فضاهای شهری باشیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی در ادامه‌ با اشاره به روز “تهران” گفت: خوب است همه ما از همین حالا به فکر مراسم روز تهران باشیم تا از این فرصت برای معرفی فرهنگ و تاریخ شهرمان استفاده کنیم و بهتر است با استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه روز “تهران” در تمام شهرهایی که با تهران پیمان خواهر خواندگی دارند اجرایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید