طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
    کد خبر :382315

گروهی از مهندسان پیشین شرکت اپل در حال کار روی ساخت سیستم های اتوموبیل های خودران هستند. این گروه کم هیاهو و بی حاشیه قرار است به زودی توجهات بسیاری را به خود جلب کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از سی ان بی سی، گروهی موسوم به aveva در تلاشند سیستمی هوشمند برای راه اندازی خودروهای خودران نسل آینده طراحی کنند.

درواقع این شرکت در تلاش است با حدود 50 کارمند و 45 میلیون دلار سرمایه گذاری گوی رقابت را از بسیاری از خودروسازان فعال در این حوزه برباید.

مهندس سروش صالحیان مبدع و مهندس ارشد این طرح معتقد است به زودی می توان به وسیله خودروهای خودران انقلابی چشمگیر در صنعت حمل و نقل ایجاد کرد. وی با همکاری دیگر مهندسان سابق اپل در این پروژه اهدافی بلندپروازانه را دنبال می کنند.

مهندس صالحیان در گفتگو با سی ان بی سی می گوید: به زودی شاهد طرحی خواهیم بود که به واسطه آن صاحبان صنایع می توانند حتی چندین واحد خودرو خودران را به شکل همزمان هدایت و مدیریت کنند. نهایت هزینه ای که این طرح در بر خواهد داشت بین 200 تا 300 دلار خواهد بود.

سیستم جدید صالحیان و تیمش صرفا به محاسبات رانندگی محدود نمی شود، بلکه تعداد زیادی داده را جمع اوری می کند و می توانند سیستم های رانندگی مستقل اطراف را نیز شناسایی کند.

البته پیش از این نیز انواع فناوری های مشابه های توسط شرکت هایی مانند Luminar، Quanfery، Valeo و Velodyne ساخته شده اند. اما Aeva امیدوار است که با بسته بندی همه این تکنولوژی ها در یک مجموعه، قیمت پایینتر و ابعاد کوچکتر، رقبا را شکست دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید