سپر انسانی 100 هزار نفری داعش در موصل

    کد خبر :38229

به گفته نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد ، به احتمال زیاد بیش از ۱۰۰ هزار غیر نظامی همچنان در بخش قدیمی شهر موصل در بازداشت تروریست های داعش به سر می برند.

“برونو گِدو”، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در این کشور بعد از ظهر روز (جمعه) اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار شهروند غیر نظامی در مرکز شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال کشور همچنان در بازداشت عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش قرار دارند.

بر اساس این گزارش، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در شهر ژنو در جنوب غرب سوئیس در این باره تاکید کرد که به احتمال زیاد بیش از ۱۰۰ هزار غیر نظامی همچنان در بخش قدیمی شهر موصل در بازداشت تروریست های داعش به سر می برند جایی که بیشتر آنها برای آن که به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار گیرند، بازداشت شده اند.

این دیپلمات ایتالیایی همچنین ضمن تاکید بر این که غیر نظامیان در موصل در شرایط تنگنا و وحشت به سر می برند، خاطر نشان ساخت که شرایط در معدود مناطق باقی مانده در اشغال داعش و شاهد عملیات نیروهای عراقی برای آزادی آنها، روز به روز وخیم تر می شود و ساکنان این مناطق نیز دسترسی چندانی به آب، غذا، برق و سوخت ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید