وزارت کشور مسئول تسهیل سفر اربعین است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۹:۴۶
    کد خبر :382257

عضو هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس، با اشاره به مسئولیت وزارت کشور برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی، گفت: رای این منظور، با ستاد ویژه اربعین تشکیل جلسه خواهیم داد.

علی اکبر کریمی در گفتگو با مهر، با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و در پیش بودن این آیین، اظهار داشت: وظیفه دولت است که ساز و کار حضور مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین را فراهم کند.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین آثار معنوی و سیاسی زیادی در منطقه دارد و دولت نیز باید اقدامات لازم را برای تسهیل حضور مردم انجام دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: امروز به دلیل افزایش نرخ ارز مشکلاتی برای حضور مردم در راهپیمایی اربعین ایجاد شده است. با پیگیری های مجلس وجه ویزای زائران اربعین به حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت که رقم نسبتا معقولی است.

کریمی افزود: ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان نیز کلیه هزینه های جانبی سفر اربعین است، یعنی هر زائر باید ۳۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان برای سفر اربعین بپردازد.

وی گفت: علاوه بر این، طبق قانون بودجه سال ۹۷ زائران اربعین ملزم به پرداخت عوارض خروج از کشور نیستند؛ هزینه های بیمه نیز حذف شده است. وضعیت موجود ایده آل نیست اما تلاش می کنیم که شرایط حضور مردم در راهییمایی اربعین تسهیل شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس، همچنین از جلسه فراکسیون حج و زیارت با ستاد اربعین خبر داد و تاکید کرد: مسئولیت هماهنگی و رایزنی ها برای زیارت اربعین زیر نظر وزارت کشور است و سازمان حج و زیارت در این زمینه وظایف کمتری دارد.

کریمی اظهارداشت: برای تسهیل حمل و نقل زائران در کشور عراق، با ستاد ویژه اربعین تشکیل جلسه خواهیم داد و راهکارهای موجود را بررسی می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید