ایران باید امتیازات بیشتری به اروپا بدهد!

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۸:۱۴
    کد خبر :382130

روزنامه اصلاح طلب، بی توجه به عدم انجام هر اقدامی از سوی کشورهای اروپایی در برجام به نفع ایران، باردیگر خواستار اعطای امتیازات بیشتر به آنان شد.

به گزارش بازتاب آرمان در یادداشت اخیر خود با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا اقدامی برای حفظ برجام نکرده است و اساسا جرأت اقدام علیه ایالات متحده را هم ندارد، نوشت: اگر ایران در نقطه صفر بایستد و انتظار داشته باشد که اتحادیه اروپا قدم به سوی ایران بردارد، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا مشی سیاسی اروپا با کاخ سفید همسان است و باید توجه داشت که اتحادیه اروپا سالیانه بیش از 1200 میلیارد دلار مبادله تجاری دارند. آیا ممکن است از این رقم چشم پوشی کنند؟

این یادداشت افزوده است: حال به‌خاطر حفظ شأن و پرستیژ خود گاهی سخنانی مطرح می‌کنند و رفتارهایی انجام می‌دهند و به نوعی مقاومتی هم در برابر واشنگتن می‌شود! اما به نظر نمی‌رسد این مقاومت‌ها در برابر تهدیدات عملی آمریکا به جایی برسد. در نتیجه اینکه ایران مدام بگوید از برجام خارج خواهد شد، باید محاسبه گرایانه باشد. این سخن واقعا جای تعجب دارد، زیرا اساسا برای برآورده کردن سه شرط اروپا هیچ اقدامی صورت نگرفته‌ است از سویی ایران انتظار دارد طرف اروپایی تا انتها به تعهدات برجام پایبند باشد.

این روزنامه اصلاح طلب خاطرنشان کرد: بنابراین بیان خروج از برجام توسط مقامات کشور، به نفع مصالح ملی نیست؛ زیرا فردا نمی‌توان به مردم پاسخ قانع کننده‌ای داد. آیا بازگشت به دوران ماقبل برجام برای ایران امکان‌پذیر خواهد بود؟ به نظر می‌رسد باید این دیوار اعتماد و تعامل با اروپا را حفظ کرد و نباید این دیوار خراب شود. البته آنها اگر انتظاراتی منطقی دارند باید حداقل به طور نسبی برآورده کرد تا اروپا به ماندن در کنار ایران ترغیب شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید