خانه سینما سایت «فروش بلیت سینما» راه اندازی می کند

    کد خبر :381570

نشست هیات مدیره خانه سینما صبح امروز ۹ مهر در این نهاد صنفی برگزار شد.

صبح امروز ۹ مهرماه نشست رسانه ای هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست همایون اسعدیان گفت: از مدت ها پیش دوست داشتیم نشستی ترتیب بدهیم ولی به دلایلی که گاه ناراحت کننده بود مثل از دست دادن سینماگران باعث شد، این اتفاق نیفتاد.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ ساختار مدونی برای خانه سینما پیش بینی نشده از همین رو طرحی درباره این موضوع در حال شکل گیری است تا از طریق آن به اساسنامه خانه سینما برسیم. از همین رو تنظیم قراردادها مهم است تا همه با یک قرارداد مشابه به کار بپردازند نه اینکه هر دفتری قراردادی خاص داشته باشد که برای این امر زحمت زیادی کشیده شده و مراحل پایانی آن سپری می شود. مورد دیگری که انجام شده این است که صنوف، آیین نامه های خود را داشتند که این آیین نامه ها بررسی و مشکلات آن به صنوف ابلاغ شده و تلاش شده به صورت منسجم شود.

اسعدیان ادامه داد: یکی دیگر از موارد خانه سینما بیمه اعضا بوده است که امسال از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و طبق بررسی های ما بیمه ای که در نظر گرفته ایم با عنوان سرمد بیمه خوبی است. ما به تمام صنوف اعلام کردیم که اگر اعضا توان پرداخت حق بیمه را ندارند، به ما اعلام کنند. در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده و صرف امور این چنینی شده و حتی کارت های هدیه که سال گذشته بین اعضا تقسیم شد به این صورت نبود که به صورت مساوی تقسیم شود.البته ما نام افراد را هیچگاه عنوان نمی کنیم چون شان اعضا برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه تنها پرداخت حق عضویت مهم نیست بلکه مهم عضویت در صندوق اعتباری هنر است که خواهش می کنیم اعضا هر چه زودتر نسبت به این امر اقدام کنند، درباره جشن خانه سینما اظهار کرد: سوءبرداشتی وجود داشت که خانه سینما جشن را برگزار نمی کند که اینگونه نبود اما ما بنا به شرایط اقتصادی که این روزها همه دچار آن هستند، خواستیم جشن را کوچکتر کنیم. اگر جشن سال گذاشته بالای یک میلیارد تومان هزینه داشت امسال با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان همه جشن های ما برگزار شد و این امر با کمک دوستان فیلم کوتاه، مستند و ..‌. صورت گرفت.‌ مراسم انتهایی در تالار وحدت برگزار شد و من نمی خواهم وارد برخی از بحث های حاشیه ای شوم.

عضو هیأت مدیره خانه سینما یادآور شد: برخی از اعضا به دلایلی روز مراسم انتهایی جشن خانه سینما در تالار وحدت نبودند، ما هرکاری بکنیم برخی شیطنت و آروزی مرگ برخی را می کنند، متاسفانه این روزها فضای مجازی پر از این حرف ها است ولی جشن به زعم من به شکل آبرومندانه برگزار شد. تمام آرای جشن موجود است و شورای صیانت از اعضای داوری و خانه سینما بودند و حتی یک رای جا به جا نشده و آرا واقعی بودند.

اسعدیان با اشاره به اینکه مورد دیگر ماجرای استعفای کامران ملکی از بخش رسانه ای است که این موضوع را به خودشان واگذار می کنم، گفت: ما به زودی سایت فروش بلیت سینما را راه اندازی می کنیم و به زودی ساختمان خانه سینما در پیرنیا در لاله زار افتتاح می شود. این ساختمان در مرحله بازسازی است و به بخش های مالی خانه سینما تعلق دارد و این اتفاقات در آنجا رخ می دهد.

سپس فاطمه معتمدآریا با انتقاد از اخبار زرد بیان کرد: فکر می کنم هوشیاری شما بسیار می تواند به ما کمک کند. باید با همدلی به کار بپردازیم.

در ادامه مرتضی رزاق کریمی نیز اظهار کرد: اساسا سینما و اصحاب رسانه می توانند رابطه تنگاتنگ با هم داشته باشند. در این دوره ای که در خدمت دوستان خانه سینما بوده ایم تلاش هیات مدیره‌ها این بوده که شرایط کار از جمله اصلاح ساختار خانه سینما را فراهم کند زیرا زمانی این ساختار پاسخگوی نیازها بود اما در این سال ها باید در همه زمینه ها تجدید نظر کنیم. البته اگر حاشیه ها اجازه دهد، از همین رو باید از حاشیه ها پرهیز و به متن بپردازیم.

وی ادامه داد: قراردادهای همسان از سال گذشته پیگری و کارگروهی برای این امر تشکیل شد. در این کارگروه طی جلسات متعدد با صنوف مختلف موضوعاتی که به قرارداد تیپ مربوط می شد، بررسی حقوقی و علمی شد و تجارب افراد صاحب نظر در این جلسات بررسی شد. در حال حاضر نسخه اولیه ۲۰ حرفه و صنف آماده شده که این پیش‌نویس است و باید اصلاح نهایی شود و امیدوارم در این دوره این قرارداد به اجرا دربیاید. در این باره با سازمان سینمایی هماهنگی شده و امیدوارم بنایی برای امنیت شغلی باشد. همیشه مطالبه ما این بوده افراد اصناف به کار بپردازند از همین رو در این قراردادها شماره عضویت صنف درج شده و مبنا و پایه خوبی برای امنیت شغلی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید