۴۴ درصد سالمندان تحت حمایت کمیته امداد زن سرپرست خانوارند

    کد خبر :381508

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به مناسبت روز جهانی سالمند از وضعیت مددجویان سالمند تحت حمایت و خدمات این نهاد گزارش داد.

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام اینکه از حدود سه میلیون مددجو، ۴۶ درصد سالمند هستند گفت: ۴۰ درصد از سالمندان تحت حمایت ساکن شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و ۳۶۷ هزار سالمند تحت حمایت ۶۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: ۶۰۱ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان سالمند سرپرست خانوار هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بابیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۶۰ تا ۷۵ سال سن دارند گفت: سالمندترین مددجوی این نهاد مردی ۱۲۱ ساله و ساکن استان سیستان و بلوچستان است.

رهبر با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد زمین‌گیر هستند گفت: به ۹ هزار نفر از این تعداد ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بابت مراقبت پرداخت می‌شود. باقی افراد نیز پس از تامین اعتبار مورد نیاز از این خدمت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی بابیان اینکه سالمندان علاوه بر دریافت مستمری و هزینه نگهداری با توجه به وضعیت جسمی نیازمند خدمات درمانی هستند گفت: سالمندان تحت حمایت از کمک‌هزینه خرید تجهیزات درمانی، تخت، دستگاه اکسیژن، تشک، ویلچر و وسایل بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بابیان اینکه سالمندان مبتلابه بیماری صعب‌العلاج و خاص دارای بیمه پایه و تکمیلی هستند افزود: تمامی هزینه‌های درمانی در بخش دولتی برای سالمندان تحت حمایت رایگان است و در بخش خصوصی نیز ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق بیمه تکمیلی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید