تورم به ۲۶ درصد رسید/بالاترین تورم روستایی:چهارمحال با ۳۵ درصد

    کد خبر :381248

مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییر شاخص کل در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٧ درصد است.

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در شهریور ماه ١٣٩٧ را منتشر شد.

خانوار های کشور

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ١٠.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٣.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (٣٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٩.٧ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان چهارمحال ­و بختیاری به طور متوسط ٦.٤ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٦.٠ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١١.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (١٤.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (٨.٩ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ٥.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوارهای شهری

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ٩.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٣.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٥.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (٣١.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٩.١ درصد) است، یعنی خانوارهای ساکن استان چهارمحال­ و بختیاری به طور متوسط ٥.٥ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٦.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ١١.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (١٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خراسان رضوی (٩.١ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ٦.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٣ واحد درصد افزایش نشان می­ دهد.

خانوارهای روستایی

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٥.٥١ رسید که نسبت به ماه قبل ٨.٥ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­ سیستان­ و ­­بلوچستان با ١١.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٣.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٦.١ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (٣٤.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (١٨.٦ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان چهارمحال ­و بختیاری به طور متوسط ٨.٦ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان کرمان به طور متوسط ٧.٥ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ١٠.٧ درصد رسید.

به گزارش مهر ،بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٤.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٦.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ٧.٩ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٤ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید