رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد

جذب ۴۲۰۰ دانشجومعلم در مرحله تکمیل ظرفیت

    کد خبر :381225

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کسب مجوز استخدام ۱۷ هزار معلم از طریق ماده ۲۸ گفت: حدود ۱۲ هزار را نفر را جذب کرده‌ایم و برای جذب ۴۲۰۰ نفر باقی‌مانده در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام می‌کنیم.

حسین خنیفر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان و استقبال از دانشجو معلمان ضمن تسلیت ایام محرم، شهادت امام حسین ویاران باوفایش و حادثه تروریستی اخیر در اهواز، به آغاز سال تحصیلی جدید دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تربیت‌معلم، مدال افتخار ۲۰۷ساله دارد و ۱۰۰سالگی مراکز تربیت‌معلم را در کشور شاهد هستیم.

خنیفر با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم، افزود: یک احساس ملی به یک غفلت جدی در کشور ایجاد شده است و آن هم نسبت به معلم و تربیت معلم است.

وی بابیان اینکه تقویت معلم راه بالندگی کشور است، گفت: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش‌وپرورش کشور، تکلیف ماست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: معلم خوب، یک شهر را به تلاطم درمی‌آورد و آن‌قدر می‌تواند ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورد که کشور تکان بخورد.

خنیفر به نقش معلم در تربیت شهروند خوب اشاره کرد و افزود: باید به دانشگاه پاسخگوی نیاز و خلأ معلم تبدیل شویم.

وی به ماده ۲۸دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم اما حتماً باید افراد جذب‌شده یک دوره یک‌ساله آموزشی را بگذرانند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود و در این مسیر تلاش خود را به کاربستیم.

وی ادامه داد: هیچ معلمی در جا نزده است و هیچ‌وقت نظام آموزشی مانع تحصیل معلمان نشده است.

خنیفر افزود: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ردیف جامانده هنوز داریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی بابیان اینکه از ۲۵هزار ردیف استخدامی ۱۴هزار نفر برای دوره ابتدایی است، گفت: از ۱۷هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴هزار نفر باقیمانده انجام شود.

به گزارش ایسنا، خنیفر با اشاره به فعالیت ۸۰۰عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان، افزود: تقاضای ۴۰۰هیئت‌علمی در سال تحصیلی جدید داریم چراکه در سال ۱۴۰۴تعداد اعضای هیئت‌علمی به ۲۰۸۰نفر برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید