نیمی از مردم انگلیس خواستار کنار رفتن نخست وزیر این کشور هستند

    کد خبر :381216

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‌دهد بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان موافق باقی ماندن نخست وزیر کنونی در این سمت تا انتخابات آتی نیستند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اگر «ترزا می» نخست وزیر کنونی انگلیس مجبور به کناره‌گیری پیش از انتخابات آتی شد، «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس گزینه مورد علاقه مردم برای رهبری آینده حزب «محافظه‌کار» انگلیس است.

به نوشته روزنامه «بیزنس اینسایدر»، نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «بی.ام.جی» نشان می‌دهد که با این وجود «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر در مقایسه با جانسون برای نخست وزیری انگلیس ترجیح داده شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند، نمی‌خواهند ترزا می تا انتخابات سال ۲۰۲۲ نخست وزیر انگلیس بماند، در حالی که تنها ۲۳ درصد گفته‌اند خواستار باقی ماندن وی در این سمت هستند

در حالی که اختلافات داخلی انگلیس به دلیل طرح کنونی دولت «ترزا می» نخست وزیر این کشور برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شدت یافته، حزب اپوزیسیون هشدار داده است که تلاش می‌کند انتخابات زودتر از موعد برگزار شود.

به گزارش فارس، همچنین بوریس جانسون که از حامیان خروج از اتحادیه اروپا است، دو ماه پیش از این در مخالفت با طرح برگزیت دولت انگلیس، از سمت خود کناره‌گیری کرده است و همچنان به عنوان عضوی از حزب محافظه‌کار مخالفت‌های خود با طرح ترزا می را اعلام می‌کند.

عدم موفقیت دولت کنونی انگلیس و عدم دستیابی به پیشرفت در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا، تنش‌های زیادی به دنبال داشته است و اختلافات درون حزبی و اختلافات میان حزب حاکم و دیگر احزاب بوجود آورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید