حضور ناوشکن آمریکایی در نزدیکی »جزایر مصنوعی« ساخت چین

    کد خبر :381207

یک مقام آمریکایی امروز یکشنبه از حضور ناوشکن نیروی دریایی این کشور در نزدیکی «جرایز مصنوعی» ساخت چین در منطقه مورد مناقشه پکن با برخی دیگر از کشورهای دریای چین جنوبی خبر داد.

به موازات ادامه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، امروز یکشنبه یک ناوشکن آمریکایی اقدام به دریانوردی و گشت‌زنی در نزدیکی جزایر مصنوعی ساخت چین کرده است.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفت، ناوشکن نیروی دریایی این کشور در راستای عملیات «آزادی عبور و مرور دریایی» در دریای چین جنوبی اقدام به دریانوردی در ۱۲ مایلی جزایر مصنوعی ساخته شده توسط چین کرده است.

بنا بر گفته مقام آمریکایی ناوشکن این کشور در ۱۲ مایلی جزایر مصنوعی ساخته شده چین در دریای چین جنوبی اقدام به گشت‌زنی و دریانوردی کرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، از عملیات ناوشکن «دکیتور»(Decatur) در جزایر «اسپارتلی» خبر داده است.

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر با اشاره به تنش‌ها بین چین و با برخی دیگر از کشورها درباره تعلق مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، پکن را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، نظامی‌گری در این دریا و ساختن «جزایر مصنوعی» متهم کرده اند.

به گزارش فارس، مقام‌های چین ضمن رد ادعاهای واشنگتن، اعلام کرده که این مناطق جزئی از تمامیت سرزمین چین است و این کشور حق بهره‌برداری و توسعه‌ آنها را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید