تهران میزبان کنفرانس آسیایی انتقال خون/ارائه ۷۰ سخنرانی خارجی

    کد خبر :381052

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از برگزاری چهاردهمین کنفرانس آسیایی انتقال خون همزمان با چهارمین کنگره بین المللی طب انتقال خون در تهران خبر داد.

بشیر حاجی بیگی گفت: این کنگره در روزهای ۱۰ تا ۱۲ مهر ۹۷ در مرکز همایش های نیرو برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور متخصصان بالینی رشته های مرتبط با انتقال خون افزود: در این کنگره متخصصین رشته های علوم آزمایشگاهی مرتبط با انتقال خون، همکاران انتقال خون کشور و کشورهای منطقه به همراه دانشجویان علوم پایه و بالینی حضور دارند.

حاجی بیگی در ادامه به تشریح اهداف کنگره پرداخت و گفت: تبادل اطلاعات در زمینه آخرین دستاوردهای انتقال خون، ارائه توانمندی ها و دستاوردهای انتقال خون ایران و کشورهای منطقه بحث و گفتگو در خصوص چالش های مدیریت انتقال خون، ایجاد ارتباط ملی با دانشمندان و صاحب نظران انتقال خون در ایران و سایر کشورها، ارتقا فرآیندهای کاری در سازمان انتقال خون و بانک خون مراکز درمانی و همچنین ارتقا نگرش و عملکرد متخصصین بالینی و آزمایشگاهی در مراکز درمانی از جمله اهداف کنگره امسال است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در ادامه محورهای کنگره را مورد اشاره قرار داد و افزود: اهدا و اهداکنندگان، سلامت خون، تهیه فرآورده های سلولی، مدیریت خون بیمار و هموویژلان، تزریق پلاکت، مدیریت کیفیت در انتقال خون، پالایش قراردادی پلاسما، انتقال خون در بحران ها، ایمونوهموتولوژی و انتقال خون و همچنین اهدا و پیوند سلول های بنیادی خون ساز از محورهای این کنگره است.

وی با اشاره به حضور سخنرانان و مهمانانی از ۱۸ کشور دنیا، ادامه داد: مهمانان ما از کشورهای کانادا، فرانسه، هلند، هند، عمان، مصر، نروژ، ترکیه، نپال، پاکستان، مالزی، آلمان، افغانستان، بنگلادش، سریلانکا، مغولستان و انگلستان هستند که ۷۰ عنوان سخنرانی در زمینه های مختلف انتقال خون ارائه می کنند.

حاجی بیگی از برگزاری ۱۲ کارگاه تخصصی همزمان با برپایی کنگره خبر داد و گفت: از جمله کارگاه های این کنگره آفرزیس درمانی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید