بازدید سرزده از سه پایانه اتوبوس‌رانی/ هفت اتوبوس دودزا جریمه و متوقف شدند

    کد خبر :380911

در پی دستور معاون شهردار تهران، کارشناسان ستاد معاینه فنی و مأموران پلیس راهور به صورت سرزده از ۳۴ دستگاه اتوبوس شرکت واحد در سه پایانه بازدید کردند و اتوبوس‌های دودزا را جریمه و متوقف کردند.

در جریان این بازدیدهای بدون اعلام قبلی که پنجشنبه گذشته و دیروز (5 و 7 مهرماه) انجام شد، ۳۴ دستگاه اتوبوس مورد بازدید قرار گرفتند که از بین آنها ۷ اتوبوس، آلایندگی بیش از حد استاندارد داشتند یا دودزا بودند که جریمه شدند.

در این بازرسی‌های سرزده، یک اتوبوس هم پس از فک پلاک توسط ماموران پلیس راهور به تعمیرگاه اعزام شد تا مشکل فنی آن برطرف و میزان آلایندگی آن استاندارد شود. دیگر اتوبوس‌ها نیز ملزم به رفع اشکال و اخذ معاینه فنی مجدد شدند.

هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دستور داده بود بازرسی‌های ویژه‌ای برای کنترل معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد صورت گیرد. بنا به اعلام مسئولان شهرداری، این بازرسی‌ها به زودی در خصوص اتوبوس‌های سرویس ادارات، سازمان‌ها، صنایع و کارخانجات همچنین کامیون‌هایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند نیز انجام خواهد شد.

بر اساس قانون، از اول آبان‌ماه تردد خودروهای سبک و سنگین در کلیه معابر شهر تهران، تنها به شرط داشتن معاینه فنی مجاز خواهد بود. پورسیدآقایی دو ماه قبل اعلام کرده بود که اتوبوس‌های شرکت واحد این موضوع را باید از اول مهر رعایت کنند و بدین ترتیب در حال حاضر هیچ اتوبوس شرکت واحد بدون معاینه فنی اجازه ندارد از پارکینگ خارج شود و در خطوط فعالیت کند.

به گزارش ایسنا، ستاد معاینه فنی تهران و سازمان بازرسی شهرداری مأمور شده‌اند که بر این موضوع نظارت کنند و با بازرسی‌های سرزده رعایت این موارد را توسط شرکت واحد اتوبوس‌رانی تحت نظارت قرار دهند. شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده اتوبوس دودزا،مورد را به شماره ۱۸۸۸ اطلاع دهند تا برخورد فوری صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار است بازرسی‌های مشترک کارشناسان شهرداری و پلیس راهور علاوه بر اتوبوس‌های شرکت واحد، اتوبوس‌های سرویس ادارات و کارخانه‌های صنایع و نهادهای نظامی و انتظامی همچنین کامیون‌ها را شامل شود و در هفته‌های آینده نیز شاهد بازرسی‌های سرزده و برخورد با خودروهای دودزا در سطح شهر خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید