اتحاد Cloudflare با شرکت‌های ارائه‌دهنده فضای ابری برای کاهش هزینه‌های پهنای باند

    کد خبر :380839

استارتاپ کلادفلیر با ایجاد اتحاد جدیدی با شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت قصد دارد هزینه‌های پهنای باند را کاهش دهد.

Bandwidth Alliance، نام اتحاد جدیدی است که توسط استارتاپ کلادفلیر راهبرد می‌شود. این گروه جدید قصد دارد تا قیمت پهنای باند را برای بسیاری از مشتریان فضای ابری کاهش دهد.

ایده‌ی اصلی گروه آن است که مشتریانی که از سرویس کلادفلیر و همچنین سرویس ارائه‌ دهنده‌ی فضای ابری دیگری در این اتحاد استفاده می‌کنند، تخفیف قابل‌توجهی روی ترافیک خروجی یا Egress Traffic دریافت کنند، یا اصلا مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای آن نباشند. استارتاپ Cloudflare، این هفته، هشت ساله می‌شود.

عضویت در این گروه آزاد است، و سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند وارد شوند. تاکنون، هر شرکت ارائه‌دهنده‌ی فضای ابری که ممکن است نام آنها برای شما آشنا باشد، وارد این اتحاد شده‌اند؛ هرچند در بین اسامی شرکت‌ها، جای یک شرکت، یعنی آمازون خالی است. اعضای کنونی عبارتند از Automattic، Backblaze، Digital Ocean، DreamHost، IBM Cloud، مایکروسافت، Linode، Azure ،Packet ،Scaleway و Vapor.

برخی از این شرکت‌ها قصد دارند از این پس، ترافیک خروجی رایگانی را در اختیار مشتریان مشترک خود با استارتاپ Cloudflare قرار دهند. برخی دیگر نیز در نظر دارند تخفیف ۷۵ درصدی برای پهنای باند کلی متقابل با Cloudflare ارائه دهند. اما سوال مهم این است که چرا شرکت‌های تجاری تصمیم می‌گیرند وارد چنین کسب‌وکار کوچک ولی در عین حال تجارت حاشیه‌ای بزرگی شوند؟ متیو پرینس، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار کلادفلیر معتقد است:استدلالی که در مورد این شرکت‌های بزرگ می‌توان مطرح کرد، بسیار ساده است: وقتی هزینه‌ی حمل‌و‌نقل را پرداخت کرده‌اید، عادلانه‌ است که از خدمات حمل‌و‌نقل نیز استفاده کنید.

با این وجود، در اغلب مواقع، این هزینه‌ها بسیار جزئی هستند و کلادفلیر به‌لطف تعداد زیادی موقعیت‌های مکانی جهانی، می‌تواند به‌صورت مستقیم ترافیک را از اپراتور ابری و بدون هیچگونه واسطه‌ای دریافت کند.

پرینس مدعی است که کلاوفلیر، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که وارد این برنامه شد اما هنوز مباحث و موضوعات بسیاری برای شرکت‌های عضو وجود دارد که باید فرا بگیرند؛ به‌خصوص با توجه به اینکه برخی اوقات، ترافیک به‌صورتی غیرقابل پیش‌بینی بالا می‌رود و باید مکانیسم‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نظر گرفت. کلاوفلیر، این مکانیسم‌ها را فراگرفته است و در حال حاضر از فناوری Argo technology برای مسیریابی هوشمند ترافیک استفاده می‌کند.

به‌علاوه متیو پرینس اشاره می‌کند یکی از شرایطی که گاهی پیش‌بینی سختی دارد ولی باید مد نظر گرفته شود، شناسایی مشتریان مشترک است. برخی شرکت‌ها با نصب ابزارهایی در محل، چنین شرایطی را رصد می‌کنند. در حالی که کلادفلیر با استفاده از یک هدر یا عنوان پیام، به شرکت‌ها نشان می‌دهد که ترافیک‌شان از کجا می‌آید.

پرینس معتقد است که استفاده از چنین رویکردیبرای بسیاری از شرکت‌ها آسان‌تر است و می‌توانند از خدمات چندین ارائه‌دهنده‌ی فضای ابری بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های پهنای باند بسیار بالا استفاده کنند. تمرکز اولیه‌ی کلاوفلیر بیشتر روی ترافیک وب بود، اما حال پرینس معتقد است که بیش از نیمی از ترافیک مربوط به APIها است، و این دسته از کاربران دقیقا همان کاربرانی هستند که قصد دارند از این طریق در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

همان‌طور که گفته شد، نام یک شرکت در بین اعضا دیده نمی‌شود. این شرکت، آمازون با پلتفرم AWS است. پرینس اعلام کرد که کلادفلیر با آمازون نیز وارد مذاکره شده است و کلیه‌ی ارائه‌‌دهندگان ابری و ارائه‌دهندگان شبکه‌ی تحویل محتوا (CDN) می‌توانند وارد این گروه شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید