آیریکس از لنز ماکرو ۱۵۰ میلی‌متری F/2.8 با اعوجاج نزدیک به صفر رونمایی کرد

    کد خبر :380826

لنز جدید آیریکس به‌واسطه‌ی کیفیت ساخت و مشخصات فنی عالی خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان ماکرو به شمار می‌رود.

شرکت اروپایی تولید‌کننده‌ی لنز دوربین‌های عکاسی، فتوکینا ۲۰۱۸ را بهترین فرصت ممکن برای رونمایی از محصول جدید خود دانست. آیریکس به‌تازگی از لنز ماکر ۱۵۰ میلی‌متری f/2.8 خود رونمایی کرد که با دوربین‌های فول‌فریم سازگار است.

این لنز جدید که برای مانت‌های نیکون F، کانن EF و پنتاکس K عرضه خواهد شد، امکان عکاسی از سوژه‌های بسیار کوچک را از فاصله‌ی دور می‌دهد. فاصله‌ی کانونی ۱۵۰ میلی‌متری این لنز امکان حذف سایه‌ها و اعمال شرایط نوری مختلف را فراهم می‌کند. اما نکته‌ی قابل توجه در خصوص محصول جدید آیریکس، اعوجاج نزدیک به صفر آن است. در حالی که به‌گفته‌ی مدیران آیریکس لنز ۱۱ میلی‌متری f/4 این شرکت، از اعوجاج اندک ۳.۱۳ درصدی رنج می‌برد، نمونه‌ی ۱۵۰ میلی‌متری ماکرو جدید این شرکت میزان اعوجاج را به ۰.۱ درصد کاهش داده است.

لنز ماکروی جدید آیریکس به دیافراگم با ۱۱ تیغه برای ثبت بوکه‌ای زیبا مجهز شده است. ۱۲ المان در ۹ گروه، بازتولید با مقیاس ۱:۱، سیستم فوکوس داخلی (با فوکوس ابعاد لنز تغییر نمی‌کند)، پردازنده‌ی داخلی و ماژول AE برای کنترل گشودگی دیافراگم، ثبت داده‌های EXIF، هود با طراحی عمیق و پایه‌ی قابل جدا شدن، از دیگر قابلیت‌های لنز ۱۵۰ میلی‌متری ماکرو آیریکس است. در نهایت نیز می‌توان به مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی اشاره کرد که بدین‌وسیله کاربران بدون نگرانی از آسیب رسیدن به لنز، تحت بارش باران یا برف به عکاسی از سوژه‌های مورد نظر خود بپردازند.

مهندسان آیریکس از برآمدگی لاستیکی خاصی روی رینگ کنترل فوکوس بهره برده‌اند تا در کنار حداکثر چرخش ۲۷۰ درجه‌ای این رینگ، امکان فوکوس دقیق برای کاربران به ارمغان بیاید. همچنین کلید مخصوصی نیز برای قفل کردن فوکوس در شرایط خاصی در دسترس است.

مدیران IRIX در خصوص لنز جدید خود اعلام کردند که اولین نمونه‌ی ساخته‌شده با روش ساخت انحصاری «پرداخت سطحی سنجاقک» این شرکت است؛ در این روش فریم آلومینیومی لنز در پایان به سطح خارجی لنز متصل می‌شود که از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم و مواد کامپوزیت ساخته شده است. با این روش ساخت، لنز از بدنه‌ای بسیار مستحکم و باکیفیت در کنار وزن اندک و مقاومت در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی بهره می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید