استخراج مخفیانه ارز دیجیتال در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق تهران

    کد خبر :380822

روش‌های مختلفی برای استخراج ارز‌های دیجیتال وجود دارد و با توجه به سودآوری بسیار بالای آن‌ها، فرایند ماینینگ از جذابیت خاصی برخوردار شده است اما متأسفانه اتکا به روش‌های غیراخلاقی در روز‌های اخیر زیاد به چشم می‌خورد.

برای استخراج ارز‌های دیجیتال شما نیاز به سخت‌افزاری دارید که بتواند محاسبات بسیار زیادی را در کمترین زمان انجام دهد تا سودآوری مناسبی را در یک روز داشته باشد. به صورت کلی استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که آن واحد خود به چندین بخش‌ یا هش (Hash) رمزگذاری‌شده‌ تقسیم می‌شود. هر هش برای رمزگشایی به نیروی پردازشی نیاز دارد. برای تأمین این نیروی پردازشی به پردازنده‌های زیادی جهت رمزگشایی قسمت‌های کوچک هش‌ها و استخراج ارز نیاز است. بعضی گروه‌ها از روشی کم‌هزینه، اما غیراخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از کدهایی در سایت خود هنگامی که شما در وب‌سایت آن‌ها حضور دارید، از سخت‌افزار شما بدون اطلاع برای استخراج یا ماینینگ استفاده می‌کنند. این عمل نادرست به دزدی رمزنگاری‌شده مشهور است. برخی استخراج‌کنندگان با نصب بدافزار روی سیستم شما این‌ کار را انجام می‌دهند، که این وضعیت توسط آنتی‌ویروس قابل شناسایی و برطرف شدن است.

با تقسیم پردازش در سیستم‌های مختلف و تعدد آن‌ها، می‌توان سودآوری مناسبی داشت. این تقسیم درجایی می‌تواند معنی پیدا کند که شما سایت و یا سرویسی با مخاطبین بسیار بالا داشته باشید. در مطالب قبلی بعضی از سایت‌هایی که به‌صورت غیرقانونی به این عمل پرداخته‌اند را معرفی کردیم که در بسیاری از موارد توسط فردی ناشناس از بیرون اتفاق افتاده بود. با ورود به سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق تهران متوجه خواهید شد که استفاده از پردازنده شما به بالاترین سطح رسیده و سیستم با کندی خاصی روبه‌رو می‌شود. این اتفاق یکی از نشانه‌های کشف استخراج مخفیانه ارز دیجیتال در سایت‌های مختلف است.

با مراجعه به سورس‌کد‌های سایت متوجه خواهید شد که اعمال این کد‌ها باظرافت خاصی انجام‌شده است. کل سورس اصلی سایت در یک آی فریم قرار دارد و درعین‌حال که سایت برای شما باز می‌شود، کد‌های ماینینگ شروع به فعالیت می‌کنند. با این حساب هر ثانیه از حضور شما در سایت به منافع ماینر قرار دهنده این کد، کمک می‌کند. استفاده از کد استخراج به این شکل باعث می‌‌شود که شما با ورود به صفحه Page Source کد‌های آی فریم را ببینید و اگر حواستان به Frame Source نباشد، متوجه حضور این کد‌های مخرب نخواهید شد.

افزایش قیمت دلار و محاسبه ارزش‌ ارز‌های دیجیتالی بر این اساس باعث شده است تا فرایند ماینینگ برای بسیاری از افراد جذاب شود اما راه‌های رسیدن به این سود، راهکار‌های غیرقانونی زیادی را پیش روی افراد سودجو قرار داده است. از سوی دیگر امیدوار هستیم مسئولین سایت‌های مهم دولتی و یا خصوصی در جهت حفظ امنیت و عدم انتشار چنین کد‌های مخربی با توجه به اوضاع فعلی، مراقبت‌های بسیار بیشتری را در پیش بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید