بررسی مکمل های ورزشی در بازار/وجود آمفتامین ها

    کد خبر :380702

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، از بررسی و نظارت بر مکمل های ورزشی تولید داخل و وارداتی در سطح عرضه خبر داد.

به گزارش مهر، بهرام دارایی، با اشاره به پدیده تقلب در محصولات سلامت محور، گفت: مسئله تقلب در دنیا مطرح است و به دو شکل کم فروشی و استفاده از مواد غیرمجاز شیمیایی صورت می گیرد.

وی افزود: کم فروشی بیشتر در حوزه محصولات غذایی بکر مانند افزودن روغن کم ارزش به روغن زیتون مشاهده می شود، اما تقلب زمانی خطرناک است که با مواد غیر مجاز و سمی صورت بگیرد.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع و کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با گران شدن ماده غذایی تقلب در آن افزایش می یابد، عنوان کرد: به عنوان مثال این موضوع در مورد روغن زیتون و زعفران فراوانی دارد.

وی ادامه داد: پیگیری هر دونوع تقلب برای ما مهم است. همچنین در حوزه مکمل ها نیز موضوع تقلب مطرح بوده و اگر مکمل تغذیه ای به عنوان مکمل گیاهی و یا استفاده از مواد شیمیایی به فروش رسد، مصداق تقلب محسوب می شود. این مسئله زمانی خطرناک تر است که از موادی مانند آمفتامین ها برای تولید مکمل ها استفاده شود.

دارایی با تاکید بر نظارت و برخورد با انواع تقلب در حوزه کالاهای سلامت محور، خاطرنشان کرد: کار ما نظارت، شناسایی تخلفات، برخورد با متخلفان و جمع آوری محصولات تقلبی از دسترس مصرف کنندگان است.

وی گفت: در کشور ما به دلیل کنترل بر تولید و واردات مکمل ها، وضعیت به نسبت بهتر است اما در اروپا و امریکا مکمل های تولیدی بر اساس اعلام تولیدکننده تایید می‌شود و FDA آن را بررسی نمی کند، مگر آنکه خلاف ادعا ثابت شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، از اجرای طرح پایش محصولات سطح عرضه خبر داد و گفت: تعدادی از مکمل های ورزشی را مورد بررسی قرار می دهیم که امیدواریم بتوانیم در فرایند کنترل نتایج بهتری کسب کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید