دوچرخه‌سواران در مضیقه هستند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶
    کد خبر :380648

گزینه مربیگری تیم ملی دوچرخه‌سواری سواری جاده ایران وضعیت امروز این رشته را خطرناک دانست و گفت: مشکل اصلی اینجا است که پشتوانه‌سازی نکرده‌ایم و دستمان در داشتن رکابزن خالی است.

فدراسیون دوچرخه سواری در آخرین نشست کمیته فنی یک بار دیگر وضعیت نتایج رکابزنان در بازیهای آسیایی اندونزی را بررسی کرد. در کنار این مسئله از چند گزینه برای قبول مربیگری تیم ملی دوچرخه سواری در بخش جاده و پیست نیز دعوت به عمل آورد. قادر میزبانی کاپیتان اسبق تیم ملی جاده به همراه پراش رکابزن بخش نیمه استقامت کشورمان از گزینه هایی هستند که برای مربیگری تیم ملی انتخاب شده اند.

قادر میزبانی به دنبال این پیشنهاد در گفتگو با مهر گفت: فعلا یک صحبتی شده است. فدراسیون معیارهایی برای انتخاب مربی داشته و من هم حرفها و درخواست و برنامه های آنها را شنیده ام. آنها برنامه می خواهند و قرار است فکری در این خصوص بکنم. با آمادگی به جلسه فنی رفتم تا صحبت کنم اما ظاهرا کمیته فنی از قبل کارها را انجام داده بود. چند روزی وقت گرفته ام تا بتوانم فکر کنم.

وی با بیان اینکه من تا حدودی در جریان مشکلات این روزهای دوچرخه سواری قرار دارم، گفت: شاید همه مشکلات را ندانم اما از آنهایی که خبر دارم مشکلات بزرگی است. برخی مشکلات مشهود است. این مشکلات و مصائب کم نیستند و برخی نیز در حد خود بزرگ هستند.

عضو تیم شهرداری تبریز بیان کرد: من از وضعیت و مشکلات ارزی نیز خبر دارم و این مسئله کار را سخت خواهد کرد. این بحث ارزی و مالی و اقتصادی مشکل تمام فدراسیون ها است اما برای رشته ما که رشته پرهزینه ای است این روزها مضاعف شده و کار را سخت تر کرده است. چند تیم باشگاهی خوب منحل شده و در حال تعطیلی است. دوچرخه سواران در مضیقه هستند و وضعیت خیلی جالب و خوبی نیست.

وی ادامه داد: فدراسیون پیشنهادی به من داده است تا در بحث مربیگری وارد شوم تا بتوانم به تیم ملی در این بحث کمک کنم و این کار بسیار سختی است. من از فدراسیون وقت گرفته ام تا فکر کنم. صحبت هایی در آن روز شد و باید ببینم چطور می توانم به فدراسیون کمک کنم.

میزبانی افزود: این رشته ورزشی اصلی خودم هست و من نیز دِینی به آن دارم که باید ادا کنم. اما باید شرایط جوری باشد که من نیز توانایی کمک کردن را داشته باشم. باید بتوانم خواسته های فدراسیون را ادا کنم و من نیز در آن فرصت از توانم برای آنها استفاده کنم.

در پاسخ به این سوال که «آیا خودتان فکر می کردید به این زودی وارد عرصه مربیگری تیم ملی شوید؟» گفت: خودم انتظار این پیشنهاد را نداشتم و فکر نمی کردم که به این زودی ها وارد بحث مربیگری شوم. می خواستم چند صباحی از این رشته دور و در کانون خانواده باشم. اما به نظر می رسد فدراسیون با توجه به نتایج بازیهای آسیایی جاکارتا قصد دارد تغییراتی در تیم ایجاد کند.

« از نظر شما نتایج رکابزنان در بازی های آسیایی اندونزی چگونه بود؟» وی در پاسخ به این سوال گفت: نتیجه ای در جاکارتا بدست نیامد که بخواهیم آن را قانع کننده بدانیم یا در مورد آن نظر بدهیم. نتیجه این بازیها صفر بود. فدراسیون هم به همین دلیل زیر فشار قرار دارد و من نیز می خواهم اگر شد جبران مافات و به آنها کمک کنم.

«پیشنهاد و برنامه شما برای حل مشکلات مالی و ارزی که فدراسیون فوتبال این روزها با آن درگیر است، چیست؟»کاپیتان پیشین تیم ملی دوچرخه سواری در این خصوص تصریح کرد: من فقط قرار است در بحث مربیگری وارد شوم و پیرامون ورود اسپانسرها نظری نخواهم داد. اما در شرایطی قرار داریم که حتی تهیه اقلام ساده این رشته نیز با مشکل روبرو است. در جامعه هم تهیه اقلام ساده مردم نیز با مشکل روبرو است و به جای اینکه تبلیغات کنند اجناس را احتکار می کنند. این مسئله بر وضعیت لوازم و ابزار دوچرخه سواری نیز حاکم است. فروشنده ترجیح می دهد جنسش را نفروشد تا فردا با دلار و ارز گرانتر بفروشد. این ها همه مشکل است و از هر لحاظ به این ورزش فشار وارد می کند و به نظرم اصلا موقعیت جالبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم وضعیت امروز دوچرخه سواری خطرناک است.

یکی از مشکلات اساسی ما عدم پشتوانه سازی است. ما دوچرخه سوار خوب نداریم. اگر در بحث جوانان و امید کار می کردیم امروز پشتوانه داشتیم. این مسئله اصلا وضعیت جالبی نیست. برنامه پیشنهادی من برای فدراسیون با محوریت همین مسئله است تا بتوانم در این بخش کار کنیم.

گزینه مربیگری تیم ملی دوچرخه سواری جاده کشورمان بیان کرد: ما باید در بخش پشتوانه سازی زیاد کار کنیم. ضعف اصلی ما در این بخش است که دستمان خالی از دوچرخه سوار است. باید برای آینده برنامه ریزی بهتری شود. خودم قصد دارم در این موقعیت روی این مسئله فکر و برنامه ریزی کنم و اگر شد با فدراسیون برای ادامه کار به توافق برسم.

وی در مورد اینکه آیا در خصوص دستمزد نیز با فدراسیون صحبت کرده یا خیر، گفت: تنها چیزی که به آن فکر نکرده ام دستمزد است. الان فکرم روی برنامه ریزی و ارائه برنامه ها به فدراسیون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید