توجه به توازن و پایداری منابع مالی در برنامه سوم شهرداری

    کد خبر :380592

رییس شورای شهر تهران خواستار توجه به توازن و پایدار منابع مالی در بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران شد.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با تبریک فرارسیدن روز آتش‌نشان گفت: شهرداری تهران توانست روز گذشته با تامین اعتبار خرید تجهیزات جدید، نردبان‌های بلندمرتبه را به سیستم تجهیزاتی آتش‌نشانی اضافه کند.

وی با بیان این‌که برنامه سوم توسعه شهرداری در کمیسیون‌ها در حال بررسی است و تا یک ماه آینده در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پایداربودن و متوازن بودن دو ویژگی مهمی است که باید در ساختار تامین مالی برنامه سوم در نظر گرفته شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که منابع شهری علاوه بر این‌که باید پایدار باشند، متوازن نیز باید باشند گفت: ما نمی‌توانیم بار هزینه‌های اداره شهر را کلا بردوش یک گروه از منابع قرار دهیم و اگر منابع نامتوازن باشد شاهد عدم تعادل بین هزینه‌ها، منابع، کسری بودجه و در نهایت تعطیل شدن بخشی از وظایف مدیریت شهری شویم.

هاشمی ادامه داد:اگر امروز شاهد آن هستیم که در تامین اتوبوس، واگن و … دچار مشکل هستیم نشان می‌دهد که ساختار مالی مدیریت شهری نامتوازن است و نتیجه عدم توازن در منابع این می‌شود که ماهانه 1000 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و نگه‌داشت شهر می‌شود ، اما اقدامات زیربنایی که از اهمیت بالایی برخوردارند در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: امیدواریم با تلاش کمیسیون‌های تخصصی شورا دو ویژگی برنامه یعنی توازن و پایداری در ساختار مالی مدیریت شهری تهران در برنامه سوم شهرداری نهادینه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید