چه دلیلی دارد جهانیان خزعبلات نتانیاهو درباره ایران را باور کنند؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ۸:۵۷
    کد خبر :380497

رأی الیوم در گزارشی به بررسی ادعا‌های ضد ایرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل که دروغ بودن آن بر همگان روشن است، پرداخت.

به گزارش بازتاب، روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم ضمن بی‌پایه و اساس دانستن ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره کشف انبار هسته‌ای مخفی در اطراف تهران، این ادعاها را خزعبلات بنیامین نتانیاهو توصیف کرد.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم در یادداشتی نوشت: بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مانند معلم مدرسه ورقه‌ای در دست گرفت و کوشید همه دنیا را باخبر کند که آنچه در تصویر می‌بینند انبار مخفی مواد هسته‌ای در تهران است که ایران آن را از جهانیان مخفی کرده و احتمالا حاوی 300 تن مواد مرتبط با فعالیت هسته‌ای است.

علاوه بر این، نتانیاهو با اعتماد کامل تأکید کرد هرچه ایران مخفی کند او پیدا خواهد کرد و از دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست فورا بازرسانی را برای بازدید از آن مکان اعزام کند و خطاب به ایرانی ها گفت: شما قول دادید بازرسان در هر زمان به هر مکانی که بخواهند بروند. چرا آنها فورا به این مکان نمی‌روند؟

وی در ادامه با تأکید بر این ادعا که کشف این مکان توسط او نشان می‌دهد پایه و اساس توافق هسته‌ای با ایران دروغ بود و مقامات ایران از هدف خود دست نکشیده‌اند از تصمیم واشنگتن برای خروج از توافق هسته‌ای استقبال و از اروپایی‌ها به سبب باقی ماندن در آن به شدت انتقاد کرد.

رای الیوم در ادامه گزارش خود نوشت حالا چند سوال مطرح است که از خواننده‌ها می‌خواهیم به آنها جواب دهند:

سوال نخست: اگر اسرائیل چنانکه نخست‌وزیرش ادعا می‌کند تا این حد از ادامه انبار کردن مواد هسته‌ای توسط ایران مطمئن است چرا به این کارخانه ادعایی پنهانی حمله نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد این مسئله به دو نکته بازمی‌گردد: نخست اینکه نتانیاهو می‌داند این کارخانه مخفی صرفا دروغ و خیال‌پردازی‌های ذهن او و کابینه‌اش هستند. دوم این که اسرائیل جرئت نقض حاکمیت ایران و اقدام به حمله را ندارد از این رو نتانیاهو در تلاش است جهان را به کمک بطلبد.

سوال دوم: با صرف نظر از مفاد توافقنامه‌ها، چرا فقط ایرانی‌ها باید تأسیسات خود را بگشایند و آن را در اختیار بازرس‌ها قرار دهند آن هم به محض اینکه رئیس یک رژیم دیگر یعنی نتانیاهو تصمیم بگیرد عکسی بیاورد و مدعی شود تصویر یک کارخانه مخفی است. آیا ایرانی ها حق ندارند مثلا از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل، بازرسی از تأسیسات اسرائیل را خواستار شوند.

سوال سوم: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تأکید کرده است ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند است پس چرا جهان باید خزعبلات نتانیاهو را باور کند و صداقت آژانس بین المللی انرژی اتمی را که هیچ منافع مشترکی هم با ایران ندارد و گزارش های آن به حکم منافع عمومی بی‌طرفانه است زیر سوال ببرد؟ آیا منطقی است که دولت سابق آمریکا و کشورهای اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای، پایه دروغینی که توافق بر آن بنا شده است کشف نکرده باشند؟

تأمل و پاسخگویی به این سوال ها را به خواننده واگذار می‌کنیم هرچند اقدام هیئت ایرانی در ترک سالن هنگام سخنرانی نتانیاهو بهترین پاسخ ایران به این رژیم غاصب و اتهام زنی‌های آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید