وزیر راه به‌زودی کرسی وزارت راه را ترک می‌کند

    کد خبر :380487

رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی در واکنش به تعلیق پروانه اشتغال به کار خود از وزیر راه و شهرسازی خواست تا امور سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول کند.

به گزارش تسنیم، متن نامه فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خطاب به آخوندی به‌شرح ذیل است؛

«احتراماً نظر به مرقومه جنابعالی در خصوص تعلیق پروانه اشتغال اینجانب به‌شماره 88078/100/02 مورخ 1397/07/07 موارد زیر را اعلام می‌نماید:

1 ــ اقدام مذکور برای اینجانب افتخار بزرگی است که به‌سبب حفظ امانت مهندسان کشور حاصل می‌گردد و مؤید این است که توجه به منافع عمومی مستلزم عبور از منافع شخصی است.

2 ــ اعلام نموده‌اید پایبندی به قانون از هر کسی پسندیده و تخلف از قانون نیز از هر شخصی نکوهیده است،‌ آیا عدم ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های غیرقانونی جنابعالی تمرد و ایجاد اخلال در نحوه انجام فعالیت‌های مهندسی است؟

آیا تجری شما از قانون زیبنده است؟ بدانید من در این مسئولیت باشم یا نباشم، جنابعالی در این جایگاه باشید یا نباشید،‌ مهندسان کشور مرعوب این نوع رفتارها نخواهند شد. شورای مرکزی و هیئت مدیره‌ها به وظایف قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای خود کاملاً آگاهند و خردمندانه از امانت مهندسان کشور پاسداری خواهند نمود.

3 ــ اینجانب از سوی رئیس‌جمهور محترم مستظهر به حکمی سه‌ساله‌ام. شایسته بود به‌منظور رعایت سلسه‌مراتب اداری و احترام به حکم تنفیذی موضوع را به ایشان گزارش می‌فرمودید تا در صورت صلاحدید اقدامات بعدی صورت پذیرد. بدیهی است تا اخذ تصمیم رئیس‌جمهور اینجانب با اقتدار وظیفه قانونی و اخلاقی خود را به‌عنوان رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه خواهم داد و از هرگونه مداخله غیرقانونی همکاران جنابعالی در امور سازمان ممانعت به‌عمل خواهم آورد. همچنین حکم اخیر جنابعالی در جایگزینی عضو علی‌البدل غیرقانونی و بلااثر می‌باشد.

4 ــ نظر به این‌که جنابعالی عن‌قریب کرسی وزارت متبوع را ترک خواهید نمود اکیداً توصیه می‌کنم امر سازمان نظام مهندسی و شورای مرکزی را به وزیر آینده محول نمایید.

5 ــ در پایان امیدوارم که طرح سؤال اینجانب از جنابعالی در خصوص وضعیت نابسامان مسکن و سوء مدیریت آن وزارتخانه،‌ امضای استیضاح جنابعالی و گزارش کمیسیون عمران در خصوص تخلفات جنابعالی از قانون نظام مهندسی ساختمان و آئین‌نامه اجرایی آن خاطر شما را مکدر ننموده باشد».

طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به گوش می‌رسد. گفته می‌شود اقدامات اخیر وزیر راه در خصوص تعلیق پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام جعلی بودن دانشنامه رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی، مخالفت با توصیه رئیس‌جمهوری برای تعویق انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، درگیری با اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری و… در واقع نشاندهنده پایان کار آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید