ظریف: وسواس آمریکا درباره ایران همه جا نتیجه عکس داده است

    کد خبر :380431

وزیر خارجه ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که وسواس رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران در کل منطقه نتیجه عکس داده است.

به گزارش مهر، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه به المانیتور گفت: تلاش آمریکا برای بیرون کردن ایران از عراق مشکل ساز خواهد شد. فکر می کنم مسیر سیاسی آمریکا در تمامی منطقه خاورمیانه که بر وسواس در خصوص ایران متمرکز است در لبنان، سوریه و عراق نتیجه عکس داده و در سایر نقاط جهان نیز چنین خواهد بود.

ظریف در ادامه به مکانیسم مالی ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ داد و ستد با ایران اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که این مکانیسم به ایران کمک می کند. این مکانیسم هر چند به طور کامل رضایت‌بخش نیست اما می‌تواند منافع ملموسی برای ایران داشته باشد. اما باید منتظر ماند و دید در نهایت نتیجه چه خواهد شد.

وزیر خارجه ایران در ادامه به فرافکنی های آمریکا در خصوص توانایی موشکی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا تلاش ها برای همکاری با متحدانش در خصوص برنامه موشک های بالستیک ایران را تضعیف کرد. این حقیقت است که خروج آمریکا از برجام، پایداری هر نوع توافقی را زیر سوال برده است چون هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.

ظریف در خصوص عراق نیز گفت: منافع ما مبتنی بر ایجاد ثبات در عراق است اما من تصور می کنم که اولویت های آمریکا بسیار متفاوت است. اولویت آنها مبارزه با ایران است و این سیاست محکوم به شکست است.

طریف در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا اقدامی برای از سرگیری گفتگوها با آمریکا بعد از خروج ترامپ از برجام داشته است، گفت: چرا باید چنین کاری انجام دهم؟

به نوشته المانیتور متن کامل این مصاحبه امروز شنبه منتشر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید