زنیت M با سنسور فول‌ فریم ۲۴ مگاپیکلسی معرفی شد

    کد خبر :380369

زنیت پس از ۱۲ سال، با معرفی دوربین بدون‌آینه جدیدی، به دنیای دوربین‌های عکاسی بازگشت.

برند روسی زنیت در جریان نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، از دوربین بدون آینه و فول‌فریم جدیدی رونمایی کرد. دوربین‌ عکاسی زنیت ام (Zenit M) از طراحی کلاسیک محصولات رنج‌فایندر بهره می‌برد و در همکاری با لایکا و برپایه‌ی دوربین لایکا ام (تایپ ۲۴۰) تولید شده است.

با آغاز مجدد فعالیت زنیت تحت مجموعه‌ی شواب، در سال ۲۰۱۶، کراسنوگورسکی زاود اعلام کرد که به‌زودی محصولات لوکس و جدیدی از این برند برای رقابت با دوربین‌های عکاسی لوکسی مانند لایکا وارد بازار خواهد شد. در ادامه و در سال ۲۰۱۷، طبق بیانیه‌ای رسمی، زنیت اعلام کرد که اولین محصول خود را با همکاری یکی از پیشروان دنیای عکاسی در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌کند.

به‌تازگی و در خلال نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۸، مدیران زنیت به‌صورت رسمی از اولین دوربین عکاسی بدون آینه و فول‌فریم خود پس از سال‌ها عدم فعالیت رونمایی کرد. Zenit M بر پایه‌ی دوربین لایکا ام ساخته شده؛ با این حال به ادعای زنیت، این شرکت بهبود‌های گسترده‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روی این دوربین اعمال کرده است تا تنها شاهد تغییر برند نباشیم.

دوربین زنیت ام به همراه لنز ۳۵ میلی‌متری با F/1 زنیتار (Zenitar) عرضه خواهد شد که تمام مراحل طراحی و تولید آن در روسیه انجام گرفته است. مدیران زنیت در رابطه با لنز جدید خود گفتند:این لنز قادر به تولید تصویری است که به پردازش‌های اضافی نیازی ندارد. جلوه‌ی بوکه بی‌نظیر و فوکوس روان، از قابلیت‌های این لنز ۳۵ میلی‌متری است که آن را در نوع خود ممتاز می‌کند.

زنیت ام و لایکا ام، در مشخصه‌های اصلی، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. جدید‌ترین محصول زنیت از همان پردازنده‌ی فول‌فریم ۲۴ مگاپیکسلی، نمایشگر ۳ اینچی با رزولوشن ۹۲۰‌ هزار نقطه، منظره‌یاب با بزرگنمایی ۰.۶۸ برابر بهره می‌برد. قابلیت‌های فیلم‌برداری با رزولوشن 1080P، فوکوس از طریق لایو‌ویوو عکاسی پیاپی با نرخ ۳ فریم بر ثانیه، از دیگر مشخصه‌هایی است که بین این دو دوربین بدون‌آینه، یکسان است.

دوربین زنیت

دوربین عکاسی زنیت ام از دسامبر سال جاری میلادی (آذر ماه) در اروپا و از ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی‌ ماه) برای کاربران روسیه در دسترس خواهد بود. مدیران زنیت هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت این دوربین اعلام نکرده‌اند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید