افشاگری یک روزنامه روسی درباره عربستان

    کد خبر :380358

عربستان برای مخفی نگه داشتن عملیات انتقال تجهیزات به کشورش و برای آن که لطمه‌ای به وجهه اش وارد نشود، ازآذربایجان برای انتقال سلاح استفاده می‌کند.

«یوگنی ساتانوفسکی» کارشناس مسائل اسرائیل و رئیس پیشین انجمن یهودیان روسیه در مقاله‌ای که در یک روزنامه روسی منتشر کرد، از خرید سلاح عربستان بواسطه آذربایجان از اسرائیل پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، در این مقاله که پایگاه اینترنتی روسیا الیوم بامداد شنبه بخشی از آن را ترجمه کرده، آمده است: مهم‌ترین مشتریان سلاح‌های ساخت کشور‌های استقلال‌یافته از شوروی شامل عربستان، قطر، امارات و مصر هستند، اما در برهه کنونی شمار پرواز هواپیما‌های باری از بلغارستان، اوکراین و صربستان به ابوظبی و ریاض کم شده است.

این کارشناس مسائل اسرائیل افزود: عربستان سعودی از بلغارستان، اوکراین، بلاروس و اسرائیل سلاح خریداری می‌کند و از طریق آذربایجان تسلیحات فوق را به ریاض منتقل می‌کند.

ساتانوفسکی مدعی شد: می‌توان فرض کرد که اسرائیل چند فروند هواپیمای بدون سرنشین، سامانه‌های رهگیری و شنود را در اختیار عربستان قرار داده است.

این کارشناس روسی در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم از همکاری میان اسرائیل و عربستان سخن بگوییم، می‌توان گفت که اولویت خرید ریاض در دو بخش شنود و پهپاد است.

ساتانوفسکی در پایان افزود: عربستان برای مخفی نگه داشتن عملیات انتقال تجهیزات به کشورش و برای آن که لطمه‌ای به وجهه اش وارد نشود، ازآذربایجان برای انتقال سلاح استفاده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید