در دیدار با استاندار مطرح شد؛

افزایش 2.5 برابری مراجعه غیرمددجویان به کمیته امداد سمنان در 6 ماه گذشته

    کد خبر :380333

یک مقام مسوول از افزایش 2.5 برابری مراجعات غیر مددجو به کمیته امداد استان سمنان در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در دیدار با استاندار سمنان از اختصاص ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد فرصت‌های شغلی مددجویان کمیته امداد استان سمنان خبر داد و گفت: کمیته امداد استان سمنان با سهم ۵۲ میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی، بالاترین اعتبارات را در این بخش به خود اختصاص داده است. علاوه بر پرداخت تسهیلات به مددجویان جویای شغل، مشاوره و راهنمایی شغلی به مددجویانان نهاد ارائه می‌شود.

وی، نیازسنجی خانه به خانه از خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را یکی از طرح‌های حمایتی این نهاد برشمرد و تصریح کرد: این نیازسنجی با ۱۱ اولویت درمان، مسکن، اشتغال، تحصیل، حقوقی و سایر خدمات حمایتی با هدف رفع مشکلات مددجویان انجام می‌شود.

رضوی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان غیربومی هستند، از حمایت سه هزار نفر از یتیمان و فرزندان محسنین استان سمنان خبر داد و گفت: این یتیمان از حمایت 10 هزار حامی برخوردار هستند و بالاترین میزان دریافتی را نسبت به میانگین کشوری دریافت می‌کنند.

سید شهاب‌الدین چاوشی، استاندار سمنان نیز در این دیدار بر لزوم توجه به راه‌های افزایش توانمندی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان، تاکید و اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار توسط کمیته امداد یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و خروج از چرخه حمایتی این نهاد است.

استاندار سمنان با بیان اینکه کمیته امداد از بدو تأسیس با حمایت‌های همه‌جانبه تلاش کرده خانوارهای تحت حمایت این نهاد را خودکفا کند افزود: با توجه به ورود افراد به چرخه حمایتی، این نهاد باید تلاش کند سالانه تعداد زیادی از خانوارها را خودکفا و از چرخه حمایتی خارج کند.

وی، یکی از راه‌های خودکفایی و خارج شدن مددجویان کمیته امداد استان سمنان را آموزش‌های مهارتی و ایجاد فرصت‌های شغلی برشمرد و گفت: با توجه به استقرار واحدهای صنعتی و صنعتی بودن استان سمنان می‌توان از این ظرفیت برای اشتغال مددجویان بهره برد.

به گزارش ایسنا، استاندار سمنان بر شناسایی خیران مؤثر در استان سمنان تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از خیرین در همه زمینه‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری از نیازمندان را کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید