اسپراو: سیستم پرورش بازیکنان والیبال در آمریکا ایراد دارد

  • ورزشی
  • شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۱۵
    کد خبر :380202

اسپراو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا گفت: بازیکنانی که از سال اول حضور خود در دانشگاه‌ها، درگیر ورزش شده و برای ورود به دنیای حرفه‌ای تلاش می‌کنند در واقع دانشجو هستند و باید درس بخوانند که این یک ایراد است.

تیم ملی والیبال آمریکا با قبول شکست مقابل برزیل در مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان با تنها یک باخت راهی نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در ایتالیا شد. تیم ملی آمریکا که با پیروزی مقابل روسیه، صعود خود را به جمع 4 تیم برتر قطعی کرده بود با بازیکنان ذخیره خود به مصاف برزیل رفت و 3 بر صفر شکست خورد.

جان اسپراو، سرمربی تیم ملی آمریکا در مورد اینکه چطور بدون داشتن لیگ حرفه‌ای، همواره تیمی قدرتمند در اختیار دارد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: دانشگاه‌های آمریکا در زمینه تربیت بازیکنان والیبال و بسکتبال بسیار عالی عمل می‌کنند و تمام بازیکنان شاخص تیم ملی والیبال آمریکا و بازیکنان NBA از دانشگاه‌ها به باشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: با این حال من معتقدم که این سیستم ایراد اساسی دارد چون بازیکنانی که از سال اول حضور خود در دانشگاه‌ها، درگیر ورزش شده و برای ورود به دنیای حرفه‌ای تلاش می‌کنند در واقع دانشجو هستند و باید درس بخوانند.

اسپراو گفت: من فارغ التحصیل رشته بیولوژی از دانشگاه لس‌‌آنجلس هستم و از سال 2016 سرمربیگری تیم ملی آمریکا را بر عهده دارم. علاوه بر این هدایت تیم لس‌آنجلس نیز بر عهده من است. من تلاش می‌کنم تا همواره با حفظ آرامش در کنار زمین حضور داشته باشم و همین آرامش را بازیکنانم در زمین منتقل کنم. آنها در لحظات حساس بازی اگر آرامش داشته باشند با اعتماد به نفس بیشتر، تصمیم بهتری خواهند گرفت.

به گزارش تسنیم ،سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در مورد حضور یک روان‌شناس ورزشی روی نیمکت این تیم توضیح داد: خانم آندره‌آ بِکِر، متخصص روانشناسی ورزشی است و بازیکنان در صورت بروز هر گونه مشکل روانی که روی بازی آنها تاثیر بگذارد با او صحبت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید