مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران اعلام کرد

پرداخت ماهانه ۱ میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان

    کد خبر :379867

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه در مدارس شهرستان‌های تهران ۹۵۰ هزار دانش آموز داریم که در ۳۳ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند گفت: ماهانه یک میلیارد تومان بابت ایاب و ذهاب دانش آموزانی که مدرسه شان از محل سکونتشان فاصله دارد هزینه می‌کنیم.

عبدالرضا فولادوند در برنامه تلویزیونی پرسشگر، در واکنش به خبری که چندی پیش منتشر و به لغو یک دوره و ممنوعیت پذیرش دانش‌آموزان در پایه دهم دبیرستانی دخترانه در منطقه رباط کریم اشاره داشت گفت: این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و مشکل حل شده است.

وی افزود: در مدارس شهرستان‌های تهران ۹۵۰ هزار دانش آموز داریم که در ۳۳ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند. حجم ساماندهی و کلاس بندی ۳۳هزار کلاس درس کار مشکلی است و بروز یکی دو مورد اختلاف و ناهماهنگی طبیعی است و لازم است از خانواده‌های این دانش آموزان عذرخواهی کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با بیان اینکه ما آمادگی داریم هرکجا تعداد به حد نصاب برسد کلاس تشکیل دهیم و هرکجا این امکان فراهم نشد دانش آموزان را در مدارس مناطق مجاور ثبت نام کنیم گفت: کلا ۱۱نفر برای ثبت نام به مدرسه بانوخمسه رباط کریم آمده بودند که اکنون در مدرسه مجاور که ۴۰۰ متر از آن فاصله دارد ادامه تحصیل می‌دهند ما برای مدارسی که دور باشند، سرویس ایاب و ذهاب مهیا می‌کنیم و ماهانه یک میلیارد تومان بابت ایاب و ذهاب دانش آموزانی که مدرسه شان از محل سکونتشان فاصله دارد هزینه می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی اسماعیل‌زاده، مدرس دانشگاه نیز در این برنامه گفت: بنده رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه‌ای در روستای آهکلان هستم. بیشتر از یکسال است با خانواده‌ام به این روستا رفته و چهار دانش آموز در چهار مقطع آموزشی دارم.

وی افزود: حدود ۱۲ سال است که با همکاری گروه پژوهشی تفکر سیستمی در دانشگاه شریف روی آموزش های مهارت محور در آموزش و پرورش کار می کنیم. به این نتیجه رسیدیم افرادی هستند که با تحصیلات عالیه و سطح اجتماعی خوب، خوشحال و شاد نیستند و ما به سمت هدفگذاری اصیل برای زندگی رفتیم.

اسماعیل زاده با بیان اینکه یکی از مسائلی که با آن مواجه بودیم این بود که از زندگی در تهران لذت نمی بردیم گفت: به همین علت به این روستا آمدیم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: حیات طیبه هدف غایی آموزش و پرورش است. سوال این است که این آدمها کجا حیات طیبه را تجربه کرده اند که بعدا ما انتظار پیاده سازی را داشته باشیم؟ محیط اول خانواده و بعد مدرسه است. آیا وضع مدارس طوری است که دانش آموزان از حضور در مدرسه کیف می‌کنند؟ معلمان ما که با انگیزه آمده اند، حس طیب بودن فضای مدرسه را دارند؟ آیا فضای فیزیکی مدرسه لذت بخش است و دانش آموز دوست دارد بیشتر در مدرسه بماند؟.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فراهم کردن فضای مناسب، شور و اشتیاق یادگیری را بالا می‌برد گفت: باید از جامعه پرسید چقدر آموزش و پرورش برایش مهم است و دولت چقدر از بودجه‌اش را به آموزش و پرورش تخصیص می‌دهد؟ سال به سال این بودجه کاهش می یابد و سهم آموزش و پرورش از کل بودجه حدود ۱۰ درصد است و بالغ بر ۹۹ درصد آن صرف حقوق می‌شود.

اسماعیل زاده تاکید کرد: دولت و مجلس به هر علتی فعلا اولویت شان آموزش و پرورش نبوده است. اما سهمی که مردم اختصاص می‌دهند چقدر است؟
لطفا هر سال اعلام نکنید مردم به مدارس پول ندهند. به مردم بگویید کمک کنند، زیرا دولت بیش از این در توانش نیست. آدم ها باید کمک کنند تا وضع مدرسه بهتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید