الجعفری ادعای نتانیاهو درباره حضورنیروهای ایرانی درعراق را رد کرد

    کد خبر :379855

وزیر خارجه عراق به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص حضور نیروهای ایرانی در کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیا الیوم، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: ما سخنان بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) را در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق که به بهانه هدف قرار دادن کشورمان مطرح می شود، رد می کنیم. نباید از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای تهدید امنیت ما استفاده شود.

وی در ادامه افزود: جامعه بین الملل باید در قبال اقدامات و تجاوزات ترکیه علیه خاک عراق موضع گیری جدی کند. عراق با عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک خود مخالف است و باید به حاکمیت این کشور احترام گذاشته شود. عراق در عین حال خواهان روابط خوب با ترکیه است اما این به معنی پذیرش زیر پاگذاشتن حاکمیتش نیست.

الجعفری تاکید کرد: ما کشور خود را با فداکاری های عراقی ها آزاد کردیم و برای بازسازی آن بعد از پیروزی بر داعش تلاش می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما برای تدوین یک راهبرد دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای مبارزه با تفکرات تروریستی تلاش کرده و بر حمایت از اقلیت ها در عراق تاکید داریم.

الجعفری اعلام کرد: عراق در حال حاضر شاهد یک فصل جدید از دموکراسی است و در عین حال هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنار این کشور در نبرد با داعش ایستاد.

وی در خصوص سوریه و یمن گفت: ما از راهکار سیاسی برای حل و فصل اوضاع در این کشورها حمایت می کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید